Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0008319E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-04-11 10:042014-07-10 16:31
Bildirenali_bulut 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0008319: Günü Geçen Faturalar (GİB tarafında beklediğinden dolayı)
SoruMerhabalar;
Müşterilerimizden bazılarından şu tür sorular geliyor ve biz bunları cevaplamakta zorlanıyoruz :
1- Faturasını zamanında göndermiş fakat GİB tarafında 1000 veya 1100 durumunda 2-3 gün beklediği için karşı tarafa ulaşamamış ve fatura tarihinden itibaren de 7 gün geçmiş olan faturaların durumu ne olacak ?
2- Bu faturalar geçersiz mi olacak ?
3- 7 günü geçtiği için faturayı kesen firme hak kaybına uğrayacak mı ?

Bu ve bunun gibi birçok soru geliyor.
Bu konuda bir açıklama yapabilirmisiniz? Nasıl davranmalı faturayı kesen ve faturayı alacak olan firmalar ?
Yazılım tarafında ise bizim yapmamız gereken herhangi bir işlem var mı ?
Gönderilen faturayı geri çağırma da dahil ne gibi işlemler sözkonusu olabilir ?

Teşekkürler.

Ali Bulut
VBT - Proje Yöneticisi
i-Gate EFatura Çözümleri
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0022059)
zzMEHMET PEKER
2014-07-10 16:31

1- Sistemde faturanın yoğunluğundan dolayı bekleme olabilmektedir. fatura tarihinden itibaren 7 gün geçmesi herhangi bir soruna sebep olmayacaktır. önemli olan mal satışı ve hizmet ifasında itibaren 7 gün içinde fatura oluşturması gerekmektedir.

2- Faturaların geçerli yada geçersiz olduğu daha sonraki aşamalarda belli olmaktadır.

3- bu konuda hak kaybı söz konusu değildir. faturanın alıcı firmaya ulaştığından itibaren ise alıcı firma 8 günlük itiraz hakkı da bulunmaktadır.


Powered by Mantis Bugtracker