Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 13:06 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0000718 | E-FATURA | e-Fatura Mali Mühür / E-İmza | Herkese Açık | 2013-12-23 15:07 | 2022-12-01 16:59 | |||
Bildiren | AYSE DEMIROGLU | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0000718: Portale Giriş Sorunu - Akıllı kartınızdaki sertifikalara erişilemedi. - Akis İzleme Aracı - Akis Arayüz Yazılımı - Akia | |||||||
Soru | Portale girişte hata alıyorum. Ne yapmalıyım? "Akıllı kartınızdaki sertifikalara erişilemedi. Not: Şifrenizi birçok kez hatalı girmeniz akıllı kart donanımınızın kilitlenmesine neden olabilir." | |||||||
Etiketler | "e fatura iptal" | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | akis.png [^] (64,069 Bayt) 2013-12-23 15:09
| |||||||
Cevap | |
(0000758) zzTUGBA KASIKCI 2013-12-23 15:22 güncelleme tarihi: 2016-03-28 14:34 |
Öncelikle http://www.akiskart.com.tr/tr/destek.html [^] adresinden işletim sisteminize uygun olan Akis Kart İzleme Aracını (Akis Arayüz Yazılımı) bilgisayarınıza indirip kurunuz. - Kartınızı bilgisayara takınız. - Akis Kart İzleme Aracını açınız. (E-İmza kullanıyorsanız akis kart izleme aracı yerine e-imza sağlayıcınızdan edindiğiniz ve e-imzanızın sorunsuzca çalıştığını gösteren program üzerinden işlem yapınız.) - Pin'i giriniz. - Çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz. - Düzgün çalışıyor ise ekteki resimde olduğu gibi "Yüklü, Uygulama Geçerli" yazısını görmeniz gerekmektedir. Çalışmıyor ise Kamu Sertifikasyon Merkezi ile irtibata geçiniz. (444 55 76) Ekteki resimdeki gibi "Yüklü, Uygulama Geçerli" yazısını gördüğünüz (E-İmza kullanıyorsanız kartınıza erişimde sorun olmadığına dair ekran görüntüsünü gördüğünüz) halde portale girişte hata alıyorsanız şu adımları takip ediniz: i. 330 numaralı forum sorusunun cevabındaki Java loglarını görünür hale getiriniz. ii. Tarayıcınızı kapatınız iii. Tarayıcınız ile portale giriş yapmayı deneyiniz. iv. Girişteki hatayı görünüz. v. Java Console penceresindeki metni kopyalayıp bir metin dosyası halinde kaydediniz. vi. Forum sitemize yeni bir soru sorunuz. Soru içerisinde şu bilgiler bulunmalıdır: 1. Vergi kimlik numaranız (Gerçek kişi için TC Kimlik Numarası) 2. Java logları (Dosya Gönder alanından) 3. Portale girişteki hataya ait ekran görüntüsü (Sorunuzu sorduktan sonra yine Dosya Gönder alanından) 4. Ekteki resimdeki gibi kartınıza(mali mühür ya da e-imzanıza) sorunsuzca erişebildiğinize dair ekran görüntüsünü (Sorunuzu sorduktan sonra yine Dosya Gönder alanından) EK BİLGİ 1: Java logu içerisinde "java.security.KeyStoreException: PKCS11 not found" bilgisi yer alıyorsa şu adımları takip ediniz: Denetim masası - Java - Java kontrol panel içinde Java sekmesine gelerek View'e tıklayınız. Runtime parameters'a -Djava.security.debug=sunpkcs11 değerini yazınız. Tarayıcıyı yeniden başlatınız. Tekrar girmeyi deneyiniz. EK BİLGİ 2: MAC bilgisayarda driver kurulumu sırasında libakisp11.dylib /usr/lib klasörü altına yazılamadı gibi bir hata alınırsa: 1. Mac'inizi başlatırken Command+R tuşuna basılı tutarak Recovery Modunda açın. 2. Üstte Utilities > Terminal sekmesine tıklayın. 3. Terminale csrutil disable yazıp entera basın. 4. Mac'inizi yeniden başlatın. Portale giriş yaparken Java konsolda Unknown Key Type hatası alınıyorsa Java 32Bit kurulmalıdır. |