Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-04-21 10:16 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0004840 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-02-17 13:40 | 2014-02-25 12:35 | |||
Bildiren | nurayipek | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0004840: e-fatura sisteminde olan müşterilerimizden sadece 1 tanesinin gönderdiğimiz faturaları alamaması ? | |||||||
Soru | Merhaba, müşterimiz bizim gönderdiğimiz faturaları alamadığını bildirmektedir. Aşağıda müşterinin entegratör firmasının inceleme sonucunda hatanın bizden kaynaklandığını belirtmiştir. Konuyla ilgili yardımcı olur musunuz. Teşekkür ederim & iyi çalışmalar… From: ---@---.com.tr [mailto:---@---.com.tr] Sent: Monday, February 10, 2014 4:18 PM To: ---@---.com Subject: FATURA HATASI --- bey merhaba, “D08691C6-8C91-420B-A37E-944BFCB49DB5” nolu Zarf UUID’ye ait faturada aşağıdaki hata alınmıştır, bu hatadan dolayı fatura sistemimiz tarafından kabul edilmemiştir. Aşağıdaki hata mesajını, fatura gönderen firma ile paylaşarak, hatanın giderilmesi hususunda kendilerinden aynı faturayı tekrar göndermelerini talep etmenizi rica ederiz. Ekte gönderdiğiniz ve görüntüleyemediğiniz fatura ile ilgili olarak da, Size fatura gönderen firma ile görüşerek; gönderdikleri faturanın --- sistemi dışında GİB’in kendi fatura görüntüleyicisinde de göremediğinizin (ekte 2.resim) bilgisini vererek hatanın kendilerinden kaynaklandığı bilgisini vermenizi rica ederiz. | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ![]() ![]() | |||||||
|
|
(0007706) zzTUGBA KASIKCI 2014-02-20 14:54 |
D08691C6-8C91-420B-A37E-944BFCB49DB5 zarf ID'li fatura ekteki gibi E-Fatura Görüntüleyici programı ile görüntülenebilmektedir. E-Fatura Görüntüleyiciyi programının son halini kullanmıyor olabilirsiniz. Sistemde gelişmeler oldukça (şema kontrol değişiklikleri vs.) E-Fatura Görüntüleyici programı da güncellenmektedir. Fatura GİB üzerinden geçerken hata almadığı (1215,1230 vs), E-Fatura Görüntüleyici programı ile görüntülenebildiği ve doğrulanabildiği için geçerlidir ve tekrar gönderimi durumunda mükerrer gönderim olacaktır. "...gönderdikleri faturanın ING Bank sistemi dışında GİB’in kendi fatura görüntüleyicisinde de göremediğinizin (ekte 2.resim) bilgisini vererek hatanın kendilerinden kaynaklandığı bilgisini vermenizi rica ederiz..." denilmiş. GİB Portalinde ve E-Fatura Görüntüleyici programında görüntülenemeyen ancak bunlar haricinde görüntülenebilen bir fatura geçerli değildir. Bu fatura için sorun yok ancak şunun bilinmesi gerekmektedir; faturanın geçerli olabilmesi için; - GİB üzerinden geçerken hata almaması (1215,1230 vs), - E-Fatura Görüntüleyici programı ile görüntülenebilmesi ve doğrulanabilmesi gerekmektedir. (Faturanın portalde de görüntülenebilmesi gerekmektedir.) - Faturayla ilgili mevzuat hükümleri de geçerlidir. Eğer bu fatura gönderdiğiniz resimdeki gibi açılamasaydı bu durumda alıcının fatura XML'indeki bilgilere göre iade faturası kesmesi ve göndericinin doğru şekilde faturayı oluşturup göndermesi gerekecekti. Hatasız bir gönderim için göndericinin faturaları oluşturduktan sonra zarflayıp, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra göndermesi gerekmektedir. Bu konu ile ilgili olarak 5000 numaralı sorunun cevabına bakabilirsiniz. Hatırlatma: Ana sayfada ve forum kullanım kılavuzunda uyarısı yapılan şu konuya dikkat ediniz: İçerisinde (soruda / eklerde) unvan ya da kişisel/kurumsal bilgilerin geçtiği soruları lütfen ÖZEL olarak işaretleyerek sorunuz. |
(0008133) zzTUGBA KASIKCI 2014-02-25 12:32 güncelleme tarihi: 2014-02-25 12:35 |
Merhaba, Alıcı 2014.02.20 18:09:33'da bu zarfta hata bulduğuna dair yanıt dönmüş. 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1150:SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI - Geçersiz cbc:IdentificationCode elemanı değeri. Geçerli değerler için kod listesine bakınız.: /*[local-name()='StandardBusinessDocument']/*[local-name()='Package']/Elements/ElementList/*[local-name()='Invoice']/*[local-name()='AccountingCustomerParty']/*[local-name()='Party']/*[local-name()='PostalAddress']/*[local-name()='Country']/*[local-name()='IdentificationCode']) Alıcının GİB ile aynı şema ve şematron kontrollerini yapması gerekmektedir. GİB'den sorunsuzce geçen bir zarfın alıcı tarafından şema ve şematron hatası sebebiyle reddedilmesi söz konusu olamaz. Bu tür uygunsuz işlemleri yapanlar tespit edilerek entegrasyon/özel entegrasyon kullanıcılıkları iptal edilecektir. Bu zarf için göndericinin zarfın içerisindeki faturaları tekrar göndermesi gerekmektedir. |