Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 16:08 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0000402 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2013-12-18 11:58 | 2013-12-19 10:37 | |||
Bildiren | PEYMAK | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0000402: YANLIŞ DÜZENLENEN FATURA TARİHİ | |||||||
Soru | DÜZENLENEN FATURA TARİHİ SEHVEN BİR ÖNCEKİ FATURA TARİHİNDEN ÖNCEKİ TARİHE DÜZENLENMİŞTİR. FATURA ONAYLANIP GÖNDERİLMİŞ, KARŞI TARAFA ULAŞMIŞTIR. FAKAT KARŞI TARAF NE FATURAYA ONAY VEREBİLİYOR NE DE RED EDEBİLİYOR. YARDIMCI OLURMUSUNUZ BU FATURADA DÜZELTME YAPILABİLİR Mİ FATURA MUHASEB KAYITLARINA ALINMALIMI | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | ||||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0000347) Gelir İdaresi Başkanlığı 2013-12-18 15:53 |
onaylanıp gönderilen faturalar için düzeltme ve iptal işlemi yapılamamaktadır. bu tür bir durumda faturanın alıcısı tarafından iade faturası düzenlenebilir, ya da ticari fatura senaryosuna göre oluşturulup gönderilmesi halinde red uygulama yanıtı gönderilebilir. alıcının faturaya yanıt dönememesinin nedeni temel fatura düzenlenmiş olması olabilir. TTK'ya göre 8 günlük süre içerisinde itiraz edilmeyen faturalar kabul edilmiş sayılmaktadır. bu nedenle mevcut açıklamalar ışığında muhasebe kayıtlarına alıp almamak sizin mevcut durumunuza göre, sizin karar vermeniz gereken bir durudur. Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olmak amaçlıdır. |