Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0000359E-FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2013-12-18 08:582016-05-04 16:19
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0000359: Fatura Onaylayamama
SoruPortalde fatura onaylama işlemini yapamıyorum. Ne yapmalıyım?
Etiketlerfatura, onay, onaylama, onaylayamama, Portal
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalarpng file icon 27.png [^] (12,176 Bayt) 2013-12-18 09:03


png file icon 28.png [^] (32,035 Bayt) 2013-12-18 09:03


png file icon 29.png [^] (44,133 Bayt) 2013-12-18 09:03


png file icon 30.png [^] (186,403 Bayt) 2013-12-18 09:03


png file icon 31.png [^] (28,974 Bayt) 2013-12-18 09:03


png file icon 32.png [^] (12,609 Bayt) 2013-12-18 09:03

- İlişkiler

-  Cevap
(0000289)
zzTUGBA KASIKCI
2013-12-18 09:04
güncelleme tarihi: 2016-05-04 16:19

Merhaba,
 
Kullanıcınıza özel bir engelleme ya da değişiklik mevcut değildir. Bu sorunun birkaç sebebi olabilir:
- Kullanıcı dizininizdeki (Örn: C:\Users\KULLANICI_ADI\crls\) crls klasörünün altındaki (klasörün kendisini silmemelisiniz) ".crl" uzantılı dosyaları siliniz. Burayı temizlemeniz halinde bir sonraki Portale girişinizde sadece gerekli olan dosyalar indirilecektir.
- Java
   - Javanın çalışmasına izin verin (fark etmeden engellemiş olabilirsiniz 368 numaralı sorunun cevabına bakabilir, ekteki resimdeki işlemleri uygulayabilirsiniz)
   - Java 32 bit yüklü olmalı (64 değil)
   - Javanın 1.7.0_65 sürümünü yüklemeniz faydalı olacaktır (Java 1.6.32 ve üstü bir sürümünün olması genellikle yeterli olabilmektedir).
   - Birden fazla Java'nın yüklü olduğu durumda sorun yaşanabilmektedir. Javanın iki veya daha fazla sürümü aynı anda kurulu ise hepsini silin, sadece bir tane sürümünü kullanınız. (327 numaralı sorunun cevabındaki java sürümünü kullanabilirsiniz.)
   - Java sürümünü buna göre kontrol ettikten sonra Java belleğini temizleyiniz - 331 numaralı forum sorusunun cevabından yararlanabilirsiniz
   - Java loglarını görünür hale getirmeniz sorunla ilgili ipuçları verebilir - 330 numaralı forum sorusunun cevabından yararlanabilirsiniz
- Kart Tanımı
   - Kart tanımı eksik/yanlış yapılmış olabilir. - 355 numaralı forum sorusunun cevabına göre durumu kontrol edebilirsiniz
- Tarayıcı
   - Tarayıcınızın Java'nın çalışmasını engellemediğinden emin olunuz. (Google Chrome engellemektedir. Mozilla firefox tarayıcısında Java engellemesinin kaldırılması için ek işlem yapmanız gerekebilir.)
   - Mozilla Firefox tarayıcısını kullanabilirsiniz
   - Tarayıcınızın belleğini temizleyiniz
- Bilgisayar
   - Bilgisayarınızda birbirini olumsuz etkileyen, Java'nın çalışmasını engelleyen uygulamalar olabilir
- Güvenlik
   - Bilgisayarınızdaki güvenlik ayarları (antivirüs programı) Java'nın çalışmasını engelliyor olabilir
- İnternet
   - İnternet bağlantısında sorun olabilir


Windows 8 ve 10 da şu şekilde işlem yapmanız gerekebilir:
1. System Configuration'a girilir.(MSCONFIG - Windows tuşuna basıp "msconfig" yazıp ve enter'a basınız.)
2. Startup tabına gelinir.
3. Open task manager açılır.
4. Java Update Scheduler disable edilir.
5. Bilgisayar yeniden başlatılır.
6. Fatura doğrularken en son Onayla'da takılırsa uygulama ekranının odağı kaybolmuş (lost focus) olabilir. Alt tab ile deneyiniz.


Internet explorer 8 windows 7 kullanıldığı durumda ekranda donma oluyorsa aşağıdaki işlemleri uygulayınız:
1. user.home crl klasörünün içindeki crl'ler silinir (klasörün kendisi değil, sadece içindekiler)
2. IE8 internet seçeneklerinde güvenlik tabına gelinir Korumalı Modu Etkinleştir'i kaldırılır. IE8 kapatılıp açılır, onaylama işlemi tekrarlanır.
3. Sorun devam ederse güvenlik düzeyi en alt düzey olan orta'ya çekilir. IE8 kapatılıp açılır, onaylama işlemi tekrarlanır.
4. Sorun devam ederse IE8 eski versiyon java'yı blokluyor olabilir. Java son sürüme geçilir. IE8 kapatılıp açılır, onaylama işlemi tekrarlanır.
5. Sorun devam ederse IE8 den daha üst versiyona geçilir. IE8 kapatılıp açılır, onaylama işlemi tekrarlanır.
6. Sorun devam ederse başka tarayıcıya geçilir.


Sorunun devamı halinde farklı bir internet ağındaki bilgisayar üzerinden işlem yapmayı deneyiniz.

Örnek bir fatura onaylama süreci ekteki resimlerde gösterilmiştir. Ayrıca 858 numaralı soruda yeni oluşturulan bir faturanın onaylanma ve gönderilme aşamaları resimli olarak anlatılmıştır.

İyi günler.

Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.



Powered by Mantis Bugtracker