Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0021899E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2015-04-10 14:562015-04-10 15:34
Bildirencemils 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0021899: Sistem yanıtı dönülen ancak 1220 durumunda kalan fatura zarfları hk.
SoruMerhabalar,

5818 nolu soru ile aynı probleme sahibim.
fatura zarfını GİB den sorguladığımızda 1220 mesaj kodunu görüyoruz. ancak faturaya verilen 1300 kodlu bir sistem yanıtı mevcut.
buradaki hata, sistem yanıtından önce uygulama yanıtı verilmesinden kaynaklı.
ancak bu hatayı yapan kurumlar bizim fatura kestiğimiz kurumlar. yani hatalı çalışan sistem bizim sistemimiz değil. bu sebeple bir müdahale de bulunamıyoruz.

Karşı kurum sistemleri bu hatayı gidermediği sürede GİB'de bazı faturalar sürekli 1220 şeklinde kalacak. bu gibi faturaların durumlarını kendi sistemlerimizde nasıl güncellemeliyiz?

GİB bu şekildeki faturaların zarflarını sonsuza dek 1220 şeklinde mi tutacak?

EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0035688)
zzTUGBA KASIKCI
2015-04-10 15:34

Merhaba,

Bu tür durumlarda zarfın GİB'deki durumu 1220'de kalır. Sisteminizde de kalmasında fayda bulunmaktadır çünkü bir inceleme durumunda zarfların GİB'deki durumu geçerli olacaktır. Başarılı sistem yanıtı zarfına istinaden 1300 yapmak isterseniz, fatura zarfının GİB'deki durumu 1220 olduğundan tutarsızlık görülecek ve doğru olmayan bir işlem yapılmış olacaktır.

1220 durumundaki zarflara 14186 numaralı sorunun cevabında da belirtildiği üzere "Bir zarfa birden fazla sistem yanıtı dönülemez. İkinci kez (ve daha sonraki denemelerde) sistem yanıtı verilmeye çalışıldığında 1191 hatası verilir."

Daha önce 5818 numaralı sorunun cevabındaki yanlış işlemi yaparak sistem yanıtı göndermiş olan taraf fatura zarfına tekrar sistem yanıtı gönderemeyecektir. Bu durumda bu zarf için 1300 durumundaymış gibi işlem yapabilirsiniz. Ancak bir inceleme sırasında durumun bu şekilde olduğunu bilebilmeli, gerekirse açıklayabilmelisiniz.

İyi günler.


Powered by Mantis Bugtracker