Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0020391E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2015-02-25 14:502015-02-25 15:27
Bildirenzelihaeren 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0020391: GİB Ping Denemesi Hk.
SoruMerhabalar,

Sistemimiz zaman zaman GIB'den ping denemesinin başarısız olduğu ile ilgili mailler almaktadır. Bu durumu engelleyebilmek için kendi kontrol mekanizmamızı kurmak istiyoruz. GIB ping denemesi yaparken tam olarak nasıl bir yol izliyor bilgi verebilir misiniz? Ping denemesi hangi durumlarda başarısız oluyor?

Teşekkürler,

İyi Çalışmalar,
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0033309)
zzTUGBA KASIKCI
2015-02-25 15:27

Merhaba,

GİB gerçek ortamda ikişer saat aralıklarla entegratörlerin sistemlerine e-FaturaTestPlani.pdf (http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaTestPlani.pdf [^]) 7. Diğer Testler c. maddesine uygun olarak hem Posta Kutusu Birimine hem de Gönderici Birime zarf gönderiminde bulunmaktadır (Ping Denemesi metnini önemsemeyiniz).

İlgili Madde: Başkanlık, periyodik olarak posta kutusu uygulamalarına etiketi GIB olan ve geçersiz şema yapısına ait fatura içeren zarf göndermektedir. Posta kutusu uygulamalarının gelen bu zarfı alabilmeleri beklenmektedir. Posta kutusu uygulamaları gelen bu zarfa geçersiz olduğunu belirten bir durum kodu ile sistem yanıtı oluşturmaları beklenmektedir.

GİB'in entegratörün web servis uç noktasına zarfı iletmeye çalışması sırasında entegratörün sisteminden farklı hatalar gelebilmektedir. Bu hatalar (e-posta adresi kayıtlı olan) entegratöre info@gelirler.gov.tr adresi tarafından gönderilen e-postadaki "Error Message" alanında yer almaktadır. Entegratörün sunucularından bu hata mesajı gelmektedir. Entegratörün bu bilgiye ve e-postadaki "Test Zamanı" bilgisine göre instance loglarını tarayıp sorunu çözmesi gerekmektedir. Network sistemini kontrol etmesi ve sistemini 7/24 çalışır şekilde tutması gerekmektedir.

"Error Message" alanında kullanılan sisteme göre çeşitli mesajlar görülebilmektedir. GİB'in her bir sistemi bilip hangi mesajda sorunun neden kaynaklandığını, nasıl çözülebileceğini bilmesi mümkün değildir. (5600 ve 16835 numaralı sorulardaki durumlar hariç)

Hatanın devamı halinde bu hatadan dolayı firmanın E-Fatura sisteminde sorgulama ve fatura gönderme yetkisi engellenebilir. Entegrasyon/Özel Entegrasyon kurallarına uymayanların entegrasyon/özel entegrasyon yetkisi GİB tarafından iptal edilecektir.

İyi günler.


Powered by Mantis Bugtracker