Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0020028E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2015-02-12 09:572015-08-05 17:28
BildirenKaan Zaim 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0020028: Alıcının 1163 Hatası Dönmesi - 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1163:GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OL...
SoruMerhaba,

"A6B4B4E4-44F7-49AC-88C7-CA81DF902744" zarf numarası le göndermiş olduğumuz bir faturaya firma "GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIR FATURAYI ICERMEKTEDIR." hatası dönmektedir. Bizim sistemimizde yaptığımız kontrollerde her hangi bir yanlış durum tespit edemedik. Bizim bildiğimiz kadarı ile bu hata mesajının GIB merkez tarafından dönülmesi gerekiyor. Eğer biz aynı faturayı ikinci kez göneriyor olsaydık GIB merkez bizi uyaracaktı zaten. Firma ile olan bu durumumuzu nasıl düzeltebiliriz?. Bu durumda yapılması gereken işlemler nelerdir?.

Konu hakkında yardımlarınız için teşekkür ederim.
iyi çalışmalar.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0032611)
zzTUGBA KASIKCI
2015-02-12 12:11
güncelleme tarihi: 2015-08-05 17:28

Merhaba,

Bu zarfın durumu: 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1163:GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIR FATURAYI ICERMEKTEDIR.)

Alıcı, ilk olarak kendisine başarıyla geldiğini düşündüğü zarfın durumunu GİB'den web servisle sorguladığında zarfın kendi sistemindeki sorundan dolayı hatalı duruma düşürüldüğünü görebilecektir.

Alıcıya şu bilgiyi iletiniz:
"GİB bir firmadan aynı fatura (ya da ettn) numarasının birden fazla kez başarıyla gönderimini engellemektedir.

Gönderilen zarf daha önce kayıtlı olan bir faturayı içeriyorsa, yani aynı fatura aynı kullanıcıdan gönderiliyorsa GİB bunu tespit eder ve alıcıya gönderme işleminden önce bu durumu göndericiye bildirir. Faturanın tekilliği ETTN numarası ve “gönderici vkn/tckn + daha önce başarıyla ulaşmamış fatura numarası” ile sağlanmaktadır. Bu nedenle sisteminizde yanlış bir şekilde bu hatayı vermektesiniz. Sisteminizi buna göre tekrar gözden geçiriniz ve düzenleyiniz. E-Fatura sistemi kurallarına uymayanların entegrasyon yetkisi Başkanlıkça iptal edilecektir."

Alıcı sisteminde ilgili düzenlemeyi yaptıktan sonra gönderici 2614 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapmalıdır.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker