Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0017755E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-12-15 13:372015-01-05 15:01
BildirenMustafa_e_fatura 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0017755: E-fatura ret sonrası kabul
SoruMerhaba Sayın Yetkili ,
Firmamız tarafından reddedilen bir faturanın ,satıcı firma ile karşılıklı görüşmeden sonra kabul edilmesine karar verildi. 2 sorum var.

1) Ret cevabı verdiğimiz bir faturayı, Sistemsel olarak tekrar kabul etme imkanımız var mı ?

2) Ret cevabından önce 8 günlük süre dolmuştu. Faturayı işleme alsak, sistemdeki ret yanıtının bir sıkıntısı olur mu ?


Kolay gelsin.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0029032)
Mustafa_e_fatura
2014-12-16 12:04

Bu sorular ile ilgili cevap alabilir miyim ?
(0030060)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2015-01-05 14:58

1-Alıcı firma GİB Portal kullanıyorsa 8 gündsden sonra red cevabı vermesi mümkün değil.Fakat entegrasyon veya özel entegrasyon yöntemlerini kullanıyorsa 8 günden sonra da red cevabı vermesi mümkündür. Verilen red cevabına tekrar kabul cevabı verilebilir. 8 günden sonra red cevabı veriliyorsa gönderici firmanın alıcı firmanın gönderdiği red cevabı kabul etme yada itiraz etme hakkı bulunmaktadır. Ticari faturayı reddetmek istiyorsanız karşı taraf ile görüşerek mevzuat hükümleri çerçevesinde muhasebe kayıtlarına alıp iade faturası düzenleyerek yada muhasebe kayıtlarına almadan harici yollarla itiraz edilebilir. Kdv Beyanında bulunduğunuz için bağlı bulunduğunuz vergi dairesi ile görüşerek düzeltme beyanında bulunabilirsiniz.

2-Türk Ticaret Kanunu’nun 23.maddesinin ikinci fıkrasında yer alan; “Bir faturayı alan kimse, aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde münderecatı (içeriği) hakkında bir itirazda bulunmamışsa, münderecatını (içeriğini) kabul etmiş sayılır” hükümde, faturaya mal veya hizmetin alındığı tarihten itibaren 8 gün içerisinde itiraz etme hakkının bulunduğu anlamı çıkmaktadır.

8 günlük sürenin dolmasından sonra yapılan red cevabının herhangi bir hükmü yoktur. ancak hatalı bir fatura ise aranızda anlaşmanız halinde iade faturası düzenlenmesi için bu sure aranmayacaktır.

Gib portal yönteminde 8 günlük sürenin dolmasından itibaren sistem fatura iptaline otomatikmen bir kısıtlama getirmektedir ayrıca 8 günü dolup reddedilmeyen faturalar otomatik olarak kabul durumuna dönüşmektedir.Ancak özel entegrasyon ve entegrasyon yönteminde böyle bir kısıtlama bulunmamaktadır.


Powered by Mantis Bugtracker