Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0017166E-DEFTER(Kategori Yok)Herkese Açık2014-12-02 15:432015-04-28 15:37
Bildirenahmetincesu 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0017166: e-defter başvurusu gerçekleştimi
Sorumerhaba

e-defter başvuru formunu doldurdum. mali mühürle imzala dedim. mali mühür ekranı kapandı. ama web tarayıcımda(internet explorer) hal başvuru bilgilerim duruyor. Başvurumun olup olmadığı belli değil. Başvurunun yapılıp yapılmadığını nasıl öğrenebilirim acaba ACİL OLARAK SİZDEN YARDIM BEKLİYORUM.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0031636)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2015-01-22 16:07
güncelleme tarihi: 2015-04-28 15:37

Merhabalar,

www.edefter.gov.tr internet adresinde; Başvuru Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar başlığı altında sekiz maddelik bir açıklama yer almaktadır. Üçüncü madde de başvuru yapılırken tarayıcı olarak mozilla firefox kullanılması gerektiği belirtilmiştir. Başvurunuzu tekrarlamanız gerekmektedir.
Kolaylık sağlaması açısından öncelikle;
1.) gerçek kişi adına başvuru yapıyorsanız elektronik imza kullanmanız gerekmekte
2.) tüzel kişi adına başvuru yapıyorsanız mali mühür kullanmanız gerekmektedir
3.) java temizliği yapmanız gerekmekte temizlik ile ilgili detaylı bilgi edefter.gov.tr adresinde mevcuttur.
4.) mozilla firefox tarayıcısından başvurunuzu gereçekleştiriniz.
5.) mali mühür tanımlamaları mutlaka başvuru yaptığınız bilgisayar tanımlı olması gerekmektedir.

Bu maddeler aşağıda belirtilmiştir;

1) Bilgisayarınızda öncelikle Java 32 bit olmalıdır.
2) Mevcut E-İmza/Mali Mühür Cihazının bilgisayarın işletim sistemine uygun olan ilgili tüm sürücüleri kurulmalıdır.
3) Mozilla Firefox tarayıcısı ile başvuru yapmayı deneyiniz.
4) Güvenlikle ilgili uyarı geldiğinde Continue/Allow seçeneğini seçiniz. Başvuru ekranını bloklama ile ilgili bir uyarı gelirse NO seçeneğini seçmelisiniz.
5) Tüm bilgileri girdiğiniz halde Kaydet butonu aktif değilse başka bir tarayıcı ile başvurmayı deneyiniz. Kaydet butonunu tıkladığınızda Kart Giriş ekranı gelmelidir. Kart Tanımlı değilse tanımlayınız. Kart Şifrenizi girip imzalayınız. İşlem başarılı uyarısı aldığınızda başvurunuz tamamlanmıştır. Bilgilendirme için verdiğiniz e-posta adresinizi kontrol ediniz.
6) Kart Giriş ekranı gelmiyorsa ve Şifreyi girdiğiniz halde ekran donuyor veya kilitleniyorsa; Java Cache ile Mozilla Firefox geçmişini temizlemelisiniz. Temizlemek için tarayıcı ekranında ctrl+shift+delete birlikte tuşlanmalıdır. Temizleme işlemini tamamladıktan sonra başvuru yapmayı tekrar deneyiniz. Ayrıca Kart tanımlama ekranında yeni bir kart tanımı yapıp deneyebilirsiniz. Kart isminde Türkçe karakter kullanmayınız.
7) Son olarak yukarıdaki özellikleri taşıyacak başka bir bilgisayar ile deneyebilirsiniz.
8) Başvuru işlemi yine gerçekleşmezse Java Console'daki tüm bilgileri kopyalayarak Word dosyasına yapıştırıp edefter@gelirler.gov.tr adresine gönderiniz.

Not: Java Console ’unun aktif olması için tarayıcıyı yeniden başlatmalısınız.

Java Cache Temizliği için tıklayınız.
Java Console'unu Görmek için tıklayınız.
Kart Tanımlamayla ilgili bilgi için tıklayınız.



Powered by Mantis Bugtracker