Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0016115E-FATURAe-Fatura Entegrasyon YöntemiHerkese Açık2014-10-27 09:112016-03-10 16:43
BildirenTarik 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0016115: 01.09.2014 tarihli duyuru: sorgulama servisi statü güncelleme sorunu hk.
SoruSayın İlgili,
01.09.2014 tarihinde tarafınızca yapılan duyuruya istinaden yaptığımız ve şuan çok sayıda şirkette çalışan ürünümüzde aktif olarak kullanılan servisin genel çalışması ile alakalı bir sorun olabileceğini düşünüyoruz. GIB tarafından yapılan sorgulamalar sırasında eğer ilgili zarf henüz bir son statüye kavuşmamış, işlemleri hala devam ediyorsa sorguya cevaben oluşturuduğumuz sistem yanıtında 1100 durum kodunu (ZARF ISLENIYOR) dönüyoruz, ancak Merkez Birim'in bu yanıtı sanki olumsuz bir son statüymüş gibi algıladığını ve ilgili zarfı 1230 statüsüne çektiğini düşünüyoruz. Muhasebesel anlamda da şirketler arası uyumsuzluğa yol açacak bu hatanın düzeltilmesi için yardımlarınızı rica ediyoruz. Konuyla ilgili geliştirmeyi yaparken takip ettiğimiz klavuz maddelerinin özetini aşağıda bulabilirsiniz. Bu durumda olduğunu düşündüğümüz bir örnek zarf ID si de "bd15a1e3-38bb-4c2a-b771-1e56ca857fed" şeklindedir. Maalesef bu değişikliğin testi tetiklemenin ancak GIB tarafından yapılması ve sonucun GIB sisteminde gözlemlenmesi ile mümkün olduğundan durumu şuan fark edebiliyoruz.

Mümkün olduğu kadar hızlı cevap almak dileğiyle bilgilerinize arz ederiz.


"Ek-3 e-Fatura Uygulamasi Yazilim Standartlari ve Nesne Yapisi-v1.4.pdf" dokümanında

Merkez Birimi belirli aralıklarla, entegratörlerin almış olduğu fakat sistem yanıtı dönmediği zarfların (merkezdeki durumu 1220 olan zarflar) entegratörlerdeki durumunu entegratörlerin sisteminden sorgulayacaktır. Entegratörlerden gelecek olan sistem yanıtına göre zarfın merkezdeki durumu güncellenecektir. Ardından bu sistem yanıtı zarfların göndericilerine de iletilecektir. Merkez Birimi sorgulama işlemini GetAppRespRequestType sınıfını kullanarak yapacaktır. Sorgulanacak zarfın numarası instanceIdentifier sınıf değişkeni kullanılarak iletilecektir. Sorgulama sonucu GetAppRespResponseType tipinde nesne dönülmelidir. Dönülen bu nesnenin applicationResponse sınıf değişkeni, sorgulanan zarfa ait sistem yanıtı içeren zarfın XML'i (String tipinde) olmalıdır. Dönülmesi gereken applicationResponse değerinin bir XML formatındaki bir örneği http://www.efatura.gov.tr/efaturamevzuat.html [^] adresindeki e-Fatura Paketi içerisinde mevcuttur. (1_SISTEM_YANITI_POSTA_KUTUSU.xml)

denilmektedir

1_SISTEM_YANITI_POSTA_KUTUSU.xml örneğini ve <cbc:ResponseCode>1200</cbc:ResponseCode> değişkenini inceleyip

"Ek-2 e-Fatura Uygulamasi Sistem Yaniti Sema Yapisi-v1.3.pdf" dokümanında da cbc:ResponseCode değişkeninin alabileceği değerlere baktığımızda aşağıdaki listeyle karşılaşmaktayız.

Durum Kodu Durum Açıklaması
1000 ZARF KUYRUGA EKLENDI
1100 ZARF ISLENIYOR
1110 ZIP DOSYASI DEGIL
1111 ZARF ID UZUNLUGU GECERSIZ
1120 ZARF ARSIVDEN_KOPYALANAMADI
1130 ZIP ACILAMADI
1131 ZIP BIR DOSYA ICERMELI
1132 XML DOSYASI DEGIL
1133 ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI
1140 DOKUMAN AYRISTIRILAMADI
1141 ZARF ID YOK
1142 ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI
1143 GECERSIZ VERSIYON
1150 SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI
1160 XML SEMA KONTROLUNDEN GECEMEDI
1161 IMZA SAHIBI TCKN VKN ALINAMADI
1162 IMZA KAYDEDILEMEDI
1163 GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIR FATURAYI ICERMEKTEDIR.
1170 YETKI KONTROL EDILEMEDI
1171 GONDERICI BIRIM YETKISI YOK
1172 POSTA KUTUSU YETKISI YOK
1175 IMZA YETKISI KONTROL EDILEMEDI
1176 IMZA SAHIBI YETKISIZ
1177 GEÇERSİZ İMZA
1180 ADRES KONTROL EDILEMEDI
1181 ADRES BULUNAMADI
1182 KULLANICI EKLENEMEDİ
1183 KULLANICI SİLENEMEDİ
1190 SISTEM YANITI HAZIRLANAMADI
1195 SISTEM HATASI
1200 ZARF BASARIYLA ISLENDI
1210 DOKUMAN BULUNAN ADRESE GONDERILEMEDI
1215 DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI
1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI
1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI
1300 BASARIYLA TAMAMLANDI

Buna uygun olarak yine aynı dokümanda

4.2 Posta Kutusunda Durum Kodları
Merkezden gelen zarf kuyruğa eklenir. Burada zarfın durumu “ZARF KUYRUGA EKLENDI” olur. Daha sonra kuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu “ZARF ISLENIYOR” olmaktadır. Zarf çeşitli işlemlerden (şema ve schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluşursa zarfın durumu ilgili durum kodu olur. İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır. Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Merkeze gönderilir. Merkeze posta kutusu tarafında başarısız işlendiği belirtilmiş bir zarf geldiğinde Merkez kısmında ilgili zarfın durumu “HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI” olur. Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu “ZARF BASARIYLA ISLENDI” olmaktadır. Bu aşamada zarfın durumu sistem yanıtı ile Merkeze gönderilir. Merkeze posta kutusu tarafında başarılı işlendiği belirtilen bir zarf geldiğinde Merkez kısmında ilgili zarfın durumu “BASARIYLA TAMAMLANDI” olur.

maddesinde belirtildiği üzere söz konusu zarf için 1100 ile 1200 arasında uygun kodu dönmekteyiz.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0027081)
zzTUGBA KASIKCI
2014-10-27 10:32
güncelleme tarihi: 2014-11-05 17:25

Merhaba,

3024 numaralı sorunun cevabında da yer aldığı üzere, sistem yanıtında 1200 dışında hangi kodu dönülürse dönülsün, zarf başarısız hale düşürülmüş olur. Sadece ve sadece 1200 durumunu dönüldüğünde GİB bunu başarılı olarak algılar ve zarf durumunu 1300'e çevirir.

Bir zarf uzun süre boyunca 1220 durum kodunda kalmamalıdır. Zarfı alıp işledikten hemen sonra sistem yanıtı dönülmesi gerekmektedir. 01.09.2014 tarihli duyuru, geçmiş faturaların zarflarında yaşanan 1220 durum belirsizliğinin ortadan kalkması içindir. Siz fatura zarfını başarıyla işlemeden faturayı muhasebenize alıyorsanız zaten ortada ciddi bir sorun var demektir çünkü sisteminiz arka planda fatura zarfında hata bulup zarfa başarısız sistem yanıtı verebilir. Ardından zarf durumu 1230 olup zarf geçersizleşir ve siz geçersiz faturayı muhasebenize alarak yanlış işlem yapmış olursunuz.

Zarf sisteme alındıktan sonra en kısa zamanda sistem yanıtı dönülmelidir ki iki taraf da buna göre muhasebesine işleyebilsin.

GİB bu durum sorgusunu kısa zaman içerisinde yapmamaktadır. Faturaların alıcıya ulaşma zamanından itibaren 7 ile 14 gün arasındaki tarihlerdeki zarfları sorgulamaktadır. Sistem otomatik olarak sorgulama yapmaktadır. En erken sorgulama tarihi fatura alıcısına ulaştıktan (1220 durumunda) 7 gün sonra yapılır.

Örneğinize bakılacak olursa bd15a1e3-38bb-4c2a-b771-1e56ca857fed numaralı zarf alıcısına 2014.09.24 15:58:28'de ulaşmış. Alıcı ise 2014.10.01 04:33:46'da sistem yanıtı dönmüş.

Zarfın sisteminizde 7 gün boyunca 1220 durumunda kalmaması gerekmektedir. Buna göre, sorun yaşanmaması için daha kısa zamanda sistem yanıtı dönecek şekilde sisteminizi düzenleyiniz.

İyi günler.

(0032558)
zzTUGBA KASIKCI
2015-02-11 11:58
güncelleme tarihi: 2016-03-10 16:43

Merhaba,

Konu ile ilgili görüşmeler sonucunda sistemde değişiklik yapılmaması kararı alınmıştır. İşleyişte alıcı zarfı sistemine aldıktan sonra işlemeli, işledikten sonra 1300 durumundaki zarfları son kullanıcıya göstermeli, 1220 durumunda ve hataya düşebilecek zarflardaki faturaları son kullanıcıya göstermemelidir.

1220 durumundaki zarfa başarısız sistem yanıtı dönme süresi ile ilgili olarak http://www.efatura.gov.tr/duyurular.html [^] adresindeki 07.01.2015 tarihli duyuru yayınlanmıştır. Sisteminizde zarfı bu süre içerisinde işleyebilip sistem yanıtı dönmeniz gerekmektedir.

Bu bilgiler ışığında işlem yapılmalıdır.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker