Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0015591E-FATURAe-Fatura DiğerHerkese Açık2014-10-08 11:022015-04-10 12:36
Bildirentorkbaglanti 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0015591: Hatalı Zarfın alıcıya ulaşması - 1215 AMA ALICI SİSTEMİNDE SORUNSUZ GÖRÜNÜYOR - (1163:GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KA...)
SoruSayın yetkili ,

Aşağıda bilgileri bulunan faturamız için hata mesajı var ama hata mesajı nedir onu göremiyorum zarf durumunu inceleyip hatanın nerde olduğu ve çözümü için bilgi verebilir misiniz lütfen ?
iyi çalışmalar ,
No : GIB2014000000496
Tarih : 26/09/2014
Tür : SATIŞ
Vergi No: xxx
xxx TİC.SAN.A.Ş.
TEMEL FATURA
 Hata olduğu için fatura alıcıya iletilemedi.
Zarf No: XXX

EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0026128)
zzTUGBA KASIKCI
2014-10-08 14:57
güncelleme tarihi: 2015-04-10 12:36

Merhaba,

Zarfın durumu ve hatası: 1215 DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(1163:GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIR FATURAYI ICERMEKTEDIR)

Bu durumu zarfınızın durumunu GİB'den sorguladığınızda görebilirsiniz.

Bu hatada 3148 ve 2614 numaralı sorunun cevabındaki 1215 durum kodu ile ilgili bölüme göre işlem yapabilirsiniz.


Alıcının görmesi ile ilgili olarak;
Alıcı zarfı almış ve işlerken hata bulduğunu belirtmiştir. Bu nedenle zarf ve içerisindeki faturalar alıcının sisteminde bulunabilmektedir, doğru. Ancak hata dönüldüğü için faturalar geçersizdir, iptal faturası gibidir. Zarfın alıcısına şu bilgiyi veriniz:
"Web servis yanıtında sisteminiz XXX numaralı zarfı alamadığını belirtmiş. Dolayısıyla GİB verdiğiniz bu bilgiye istinaden zarfı alamıyorsunuz diye zarf durumunu (önce 1210, sonraki 3 denemede de durumun devam etmesi üzerine) 1215 yapmış. Eğer zarfı sisteminize alabiliyorsanız durum kodu dönülen sistem yanıtının içinde, yani sistem yanıtı zarfının içindeki ilgili alanda olmalı. Web servis isteğine exception fırlatıp 2001 dönmemeniz gerekir. Web servis isteklerine normal dönüş yapmalısınız. Sisteminizi buna göre tekrar gözden geçiriniz ve düzenleyiniz."

Alıcı aldıktan sonra işlerken hata bulduğunu belirttiği zarfları sisteminde son kullanıcıya göstermemesi gerekmektedir. Son durumda alıcı bu zarfın içerisindeki faturaları görse bile geçersizdir. Alıcının bu faturaları işleme almaması gerekmektedir çünkü faturalar hiç oluşturulmamış gibidir.

Hatalı zarfın içerisindeki faturalara verilen Kabul / Ret uygulama yanıtları da geçersizdir, bu nedenle işleme alınmamalıdır.

1215 durumundaki zarfların içerisindeki faturalar geçersizdir, hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcı sistemini düzelttikten sonra gönderici tarafından tekrar gönderilmelidir. (Belki tekrar gönderim yapılmıştır, GİB bu durumu incelememiştir. Sorumluluk gönderici ve alıcıya aittir.)

1215 durum koduyla ilgili olarak 2614 ve 5504 numaralı soruların cevabına da bakınız.

Bu cevap 1215 DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(xxx) gibi parantez içerisinde farklı durum kodlarının bulunması halinde de geçerlidir.

Hatalarla ilgili yapmanız gerekenleri 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak öğrenebilirsiniz.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker