Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0014780E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-09-05 10:222015-03-02 17:35
BildirenIT 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0014780: 01.09.2014 1220 durum kodunda bulunan zarflar da Merkez Birimi tarafından sorgulanması hakkında.
SoruMerhaba,

01.09.2014 tarihinde yayınlanan,01.10.2014 Çarşamba gününe kadar uygulamaya alınması beklenen 1220 durumunda olan zarfların Merkez birim tarafından sorgulanmasına ilişkin;

Merkez 1220 durumunda olan bir zarfa ilişkin sorgulama yaptığında,ilgili zarf sistemimizde isleniyor yada kuyruga alınmış durumunda ise hangi durum kodu dönmeliyiz?
Test ortamında zarf durumu 1220 de olan bir zarfa 1100 durum kodunu döndüğümüzde zarfın durumu 1230 olmaktadır.

Konuyla ilgili yardım ve yönlendirmelerinizi rica ederim.

Saygılarımla,


EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0025097)
zzTUGBA KASIKCI
2014-09-15 10:55
güncelleme tarihi: 2015-02-10 16:25

Merhaba,

Sadece dönülen 1200 durum kodu başarılıdır. Döndüğünüz diğer kodlarda zarfın durumu 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(XXX) olur ve içerisindeki faturalar geçersiz olur.

GİB E-Fatura Merkez biriminde günün tarihinden 7 gün öncesinden itibaren sorgulama yapacaktır (mevcut durumda 7 ile 14 gün öncesi aralığındaki 1220 durumunda kalan zarfların sorgulamasını yapıyor). Sonra bu zarfların durumlarını alıcıların yazılımlarından sorgulayıp durumlarını GİB'de güncelliyoruz. Özetle sistem yanıtı dönülmeyen zarfların durumunu GİB sorguluyor. Bu işlem zarfların 1220 durumunda kalmasını engellemek için yapılmıştır.

"...Merkez 1220 durumunda olan bir zarfa ilişkin sorgulama yaptığında,ilgili zarf sistemimizde isleniyor yada kuyruga alınmış durumunda ise..." ile ilgili olarak, burada size süre tanınmıştır, zarf tarafınıza gönderilir gönderilmez sorgulanmamaktadır - en az 7 gün sonra sorgulanacaktır. Sorgulama öncesinde GİB tarafınıza 7 gün gibi yeterinde uzun bir müddet vermektedir. 1 zarfın işlenmesinin 7 günden fazla sürmemesi beklenmektedir. Belki de günlük olarak bir sorun olup olmadığını, kuyrukta vs. zarfınızın kalıp kalmadığını kontrol etmelisiniz.

1220 durumundaki zarfların tarafınızdan işlenebilip işlenemediğini gönderici bilememekte ve belki de her an sizden başarısız işlenme bilgisi gelebileceğinden faturayı muhasebesine alamama, beyannamelerini verememe gibi durumlar oluşabilmekte, (uzun bir süre sonra başarısız işlenme bilgisi döndüğünüzde) size kestikten sonra keseceği faturada ceza gerektiren fatura numarası - tarih uyuşmazlığı gibi durumlar oluşabilmekte ve gönderici mağdur olmaktadır.

Bu şekilde sisteminizi en azından günlük olarak kontrol ettiğinizde (aslında işleyip sistem yanıtı dönmek için 1 gün bile geç bir süre) daha az sorun olacaktır. Bu durum göndericinin mağduriyetini bir nebze olsun engellemiş olacaktır. Alıcının sistemindeki sorundan dolayı göndericinin mağdur olmaması gerekmektedir.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker