Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-04-21 21:22 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0013800 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-07-24 11:24 | 2014-07-24 11:49 | |||
Bildiren | zozdemir | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0013800: müşteri-satıcı cevap uyuşmazlığı | |||||||
Soru | Portaldan kesmiş olduğumuz e-faturayı müşterimiz reddetmiştir. müşterimizin portalında fatura " RED EDİLDİ" gözükmektedir. bu sebeple faturayı işlemediler. bizim portalımızda , " UYGULAMA YANITI 8 GÜN GECİKTİĞİ İÇİN CEVAP KABUL EDİLMEDİ" gözükmekte.Anladığım kadarıyla fatura hala geçerli. ancak müşteri reddedildi gözüktüğü için faturayı işlemiyor. yeni fatura kesmemi istiyor. müşteri ile uyumsuzluk yaşamamak adına faturayı bende reddedilmiş olarak düşünüp işlemesem ve yeni fatura kessem herhangi bir sorun olur mu? cezai bir durumla karşılaşmamak için nasıl bir yol izlenmeli? | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
|
|
(0022854) zzTUGBA KASIKCI 2014-07-24 11:49 |
Karşı tarafın ekranında "Reddedildi" yazması yeterli değildir. Gönderici gönderdiği zarfın hata alıp almadığını kontrol etmek ve zarfı alıcıya sorunsuzca ulaştırmakla yükümlüdür. Karşı taraf gönderdiği red yanıtının zarfının durumunu sorguladığında zarfının hata aldığını, zarf durumunun "1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1195:1195 (Uygulama yanıtı 8 gün geciktiği için cevap kabul edilmedi))" olduğunu görecektir. Zarf 1230 durumunda olduğu için içerisindeki yanıtın geçersiz ve hiç yanıt verilmemiş gibidir. Geçerli olan ve BAŞARIYLA red yanıtı VERİLEMEYEN bu zarfın içerisindeki faturanın/faturaların kayıtlara alınmaması durumunda iki taraf açısından da sorun yaşanabilecektir. Çünkü fatura GİB'de geçerli ve red yanıtı gönderilmemiş durumdadır. Karşı tarafı 7431 numaralı forum sorusunun cevabına yönlendiriniz. Şu anda gönderdiğiniz faturanız geçerlidir ve alıcı tarafından kabul edilmiş sayılmaktadır. Fatura reddedilmek isteniyorsa, alıcı tarafından faturaya; - mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesilebilir. - harici yollarla itiraz edilebilir. Ardından gönderici tekrar fatura gönderebilir. |