Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0012638E-FATURAe-Fatura Mali Mühür / E-İmzaHerkese Açık2014-06-19 11:402015-12-02 15:08
Bildirenhalimeti kenbatar 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0012638: GİB Portali - red veya kabul
Sorumerhabalar gelen ve giden faturalarda red yada kabul onayını verdikten sonra mutlaka mali mühür onayı gerekmektemidir. şimdiye kadar mali mühürle yapmadık geriye dönük yapabilirmiyiz bunu yapmak için belli bir süre varmıdır.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalarjpg file icon 12638.JPG [^] (23,694 Bayt) 2014-07-04 17:56

- İlişkiler

-  Cevap
(0020482)
zzTUGBA KASIKCI
2014-06-19 11:51
güncelleme tarihi: 2015-12-02 15:08

Evet gerekmektedir. Sadece onaylamanız da yetmemektedir.

Kabul ya da Red işlemi ile ilgili birden fazla adım bulunmaktadır.

Faturayı fatura bazında listeleme ekranında reddettikten sonra ekranda "KABUL/RED yanıtınız başarıyla kaydedildi ve posta kutusu yanıtlarına aktarıldı. Posta kutusu yanıtını imzalayıp göndermeniz gerektiğini unutmayınız." yazdığını ve bu yazının "Tamam" düğmesine basmadan ekrandan kaybolmadığını görebilirsiniz.

Ayrıca Portal Kullanım Kılavuzunda (http://efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaPortaliKullanimKilavuzu-v1.5.pdf [^]) da fatura kabul ve red aşamaları yazmaktadır. Bu aşamaları eksik yaptığınız takdirde kabul/red yanıtınız karşı tarafa ulaşmaz ve faturayı reddetmemiş olursunuz. İhtiyacınız olan birçok bilgi bu kılavuzda yer almaktadır. Kılavuzdaki işlemleri okumadan portali kullandığınızda yapmanız gereken birçok işlemi yapmadığınızı daha sonra fark edebilir ve sorun yaşayabilirsiniz. Daha önce kabul ya da reddettiğinizi sandığınız ancak cevap vermediğiniz faturalarınız olabilir. Gelen ticari faturalarınızı tekrar gözden geçiriniz. 8 günden sonra cevap vermeye çalıştığınızda cevabınız karşı tarafa ulaşmaz. Bu konuyla ilgili olarak 397 ve 399 numaralı soruların cevaplarına da bakınız.

Faturaya kabul/red cevabını tam olarak verebilmiş olmanız için zarfın sorunsuzca karşı tarafa iletilmiş olması gerekmektedir. Bunun için ilgili kontrolleri (Zarf Bazında Listeleme ekranında olduğu gibi) Gönderilen Posta Kutusu Yanıtları bölümünden takip ediniz.

Faturaya cevap verme süresi ile ilgili olarak 7431 numaralı sorunun cevabına bakınız.



Powered by Mantis Bugtracker