Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0000399E-FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2013-12-18 11:502019-03-11 12:33
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0000399: Ticari Fatura Reddi
SoruPortalde ticari faturayı nasıl reddedebilirim?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARI
Eklenen Dosyalarpng file icon 44.png [^] (300,207 Bayt) 2013-12-18 11:50

- İlişkiler

-  Cevap
(0000308)
zzTUGBA KASIKCI
2013-12-18 11:50
güncelleme tarihi: 2016-03-15 12:13

GİB-Portalinde faturayı reddedebilmek için birden fazla adım bulunmaktadır. Bu adımlardan bir tanesi bile eksik olsa faturaya cevap verilememiş olur. Türk Ticaret Kanunu'na göre 8 gün içerisinde cevap verilmeyen (ya da red cevabı verilmeyen) faturalar alıcısı tarafından kabul edilmiş sayılmaktadır.

Ticari Fatura senaryosu kullanılarak gönderilen faturaların reddedilmesi mümkündür. Faturanın hangi senaryoya dâhil olduğu (Ticari fatura senaryosu ise Fatura görüntüsünde Senaryo alanı TICARIFATURA olarak görünür.) fatura görüntüsünün Senaryo alanında görülecektir. Red işleminin gerçekleştirilmesi için adımlar izlenir. Bu adımların eksik yapılması halinde fatura reddedilememiş olacaktır.

1. Gelen Kutusu, Fatura Bazında Listeleme kısmından faturalar incelenir.
2. Fatura durumu ticari fatura olanlar reddedilebilir.
3. Red edilecek fatura çift tıklanarak görüntülenir ve Reddet butonuna basılır.
4. Gelen Kutusu Posta Kutusu Yanıtları menüsünden ilgili red uygulama yanıtı seçilerek onaylanır.
5. Onaylanan uygulama yanıtı seçilip Gönder butonuna basılır ve çıkan ekranda Tamam’ a basılarak red uygulama yanıtı fatura göndericiye iletilmiş olur.
6. Faturaya red cevabını tam olarak verebilmiş olmanız için zarfın sorunsuzca karşı tarafa iletilmiş olması gerekmektedir. Bunun için ilgili kontrolleri (Zarf Bazında Listeleme ekranında olduğu gibi) Gönderilen Posta Kutusu Yanıtları bölümünden takip ediniz.

Zarfların (ve içerisindeki fatura/kabul-red yanıtlarının) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır.

Faturanızı cevap vermeden arşive aldıysanız 1038 numaralı sorunun cevabına bakınız.

Ticari faturaya kanuni süresi (8 gün) içerisinde cevap verilmeyen faturalar alıcısı tarafından kabul edilmiş sayılmaktadır.

Ticari faturaya kanuni süresi (8 gün) içerisinde cevap vermediğiniz (onaylama ve başarılı gönderim yapmadığınız) takdirde artık (22.09.2014 itibariyle) cevap verilememektedir. Cevap vermeye çalıştığınızda "Yasal cevap verme süresi (8 gün) geçtiği için posta kutusu yanıtı gönderemezsiniz!" şeklinde bir mesajla karşılaşırsınız.

Cevap verilmemiş faturalar 8 gün içerisinde arşive alınmaya çalışılınca "... numaralı zarfın içerisindeki ... numaralı ticari faturaya cevap vermediniz. Cevap verilmemiş faturaları içeren zarfların arşivlenmesine izin verilmemektedir." uyarısı alınır ve fatura bu süre içerisinde cevap verilmeden arşive alınamaz. Bu süreden sonra fatura arşive alınabilir. (Bkz: 1038 numaralı soru)

Alıcı sizden cevap bekliyor olabilir,
- Faturayı kabul etmek istiyorsanız alıcıyı faturayı kabul ettiğinize dair bilgilendiriniz.
- Faturayı kabul etmek istemiyorsanız karşı taraf ile görüşerek mevzuat hükümleri çerçevesinde muhasebe kayıtlarına alıp durum mevzuat hükümlerine uygunsa iade faturası düzenleyerek ya da muhasebe kayıtlarına almadan harici yollar ile sistem dışından itiraz edebilirsiniz. Ardından faturanın göndericisi size ilgili faturayı tekrar düzenleyip göndermelidir. İade faturası kesilmeden ya da harici yollarla faturanın iptali yapılmadan tekrar aynı fatura kesilirse mükerrer fatura kesimi olacaktır.

Gönderen taraf ticari faturalar için sizden cevap beklediği için kanuni süresi (8 gün) içerisinde cevap vermeniz gerekmektedir.

Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.



Powered by Mantis Bugtracker