Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0000350E -FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2013-12-17 18:372016-09-07 15:53
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0000350: Faturaları Arşivleme
SoruPortalde faturaları ve posta kutusu yanıtlarını (KABUL / RED yanıtlarını) nasıl arşive kaldırabilirim?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARI
Eklenen Dosyalarpng file icon 14.png [^] (274,431 Bayt) 2013-12-17 18:38


png file icon 15.png [^] (209,529 Bayt) 2013-12-17 18:41


png file icon pk.png [^] (89,441 Bayt) 2014-02-27 08:58

- İlişkiler

-  Cevap
(0000283)
zzTUGBA KASIKCI
2013-12-17 18:40
güncelleme tarihi: 2016-05-11 14:18

Gönderilen veya alınan faturaların arşivlenebilmesi için; Gönderilenler ya da Gelen Kutusu bölümleri altındaki Zarf Bazında Listeleme ögesine girilerek arşivlenmek istenen faturalar seçilir ve Arşive Kaldır düğmesine tıklanarak arşivleme işlemi gerçekleştirilir. İşlem sonucunda faturalar ilgili bölümün Arşiv ögesi içerisine taşınmış olacaktır. Faturalar Arşiv’de yer alacağından Zarf Bazında Listeleme ve Fatura Bazında Listeleme ögeleri altında görüntülenemeyecektir. Arşive alınan faturalar arşivden geri alınamamaktadır ve kabul/red yanıtı verilmeden ya da kanuni cevap verme süresi olan 8 gün içerisinde cevap verilmeyerek bu süre sonrasında arşive alınan faturalara kabul/red yanıtı verilememektedir. Ancak gönderici sizden kabul/red yanıtı beklediği için bu bilgiyi telefon vs. harici yollarla iletmeniz tavsiye edilir. Mevzuatsal yükümlülükler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.

Son üç aydan önceki faturalar otomatik olarak Arşiv menüsüne aktarılmaktadır. Diğer zarflardan Arşiv menüsüne aktarmamış olduklarınız Zarf ve Fatura Bazında Listeleme ekranlarında bulunmaktadır.

Portalde fatura ve yanıtların indirilebilmesi için toplamda üç ayrı menüden indirme işlemi yapılmalıdır:
1. Gönderilenler - Arşiv (Gönderdiğiniz faturalar ve varsa gönderdiğiniz ticari faturalara gelen yanıtlar birlikte indirilmektedir)
2. Gelen Kutusu bölümleri altındaki Arşiv (Sadece tarafınıza gelen faturalar indirilmektedir)
3. Gelen Kutusu bölümleri altındaki Posta Kutusu Yanıtları (Sadece gönderdiğiniz ticari faturaların yanıtları indirilmektedir)

Gönderilenler veya Gelen Kutusu bölümleri altındaki Arşiv ögelerinde yer alan faturaların kullanıcı bilgisayarına kaydedilmesi için faturalar (birden fazla sayfada yer alabilmektedir) seçildikten sonra İndir düğmesine tıklanır.

Gelen Kutusu bölümü altındaki Posta Kutusu Yanıtları ögesinde yer alan posta kutusu yanıtlarını (KABUL/RED cevaplarınızı) da faturalarınızla birlikte saklamanız gerekmektedir. Bu amaçla ilk kez posta kutusu yanıtlarını indirecekseniz Posta Kutusu Yanıtları öğesinde Başlangıç Tarihi alanına e-faturaya başlama tarihi gibi eski bir tarih yazılır. Ardından tarih sorgulama alanının yanında yer alan Gönderilenler seçeneği seçilir ve Sorgula düğmesine basılarak sorgulama yapılır. Posta kutusu yanıtlarının kullanıcı bilgisayarına kaydedilmesi için posta kutusu yanıtları (birden fazla sayfada yer alabilmektedir) seçildikten sonra İndir düğmesine tıklanır. Tarih aralığını değiştirerek ara ara posta kutusu yanıtlarını arşivlemeniz de mümkündür.

Ticari faturaya kanuni süresi (8 gün) içerisinde cevap vermediğiniz (onaylama ve başarılı gönderim yapmadığınız) takdirde artık (22.09.2014 itibariyle) cevap verilememektedir. Cevap verilmemiş bu faturalar 8 gün içerisinde arşive alınmaya çalışılınca "... numaralı zarfın içerisindeki ... numaralı ticari faturaya cevap vermediniz. Cevap verilmemiş faturaları içeren zarfların arşivlenmesine izin verilmemektedir." uyarısı alınır ve fatura bu süre içerisinde cevap verilmeden arşive alınamaz. Bu süreden sonra fatura arşive alınabilir. (Bkz: 1038 numaralı soru)

Gelen/gönderilen e-faturalarınız ile posta kutusu yanıtlarınızı arşivleme sıklığı size bağlıdır. GİB-Portalinde sadece son 6 aya ait veriler tutulmaktadır ("6 aydan eski faturalarınız ve uygulama yanıtlarınız sistemden kaldırılacaktır. Lütfen verilerinizi kendi bilgisayarınıza indirip saklamaya özen gösteriniz!" uyarısını portalinizde görebilirsiniz.). Faturaları ve posta kutusu yanıtlarını saklamak mükellefin kendi sorumluluğundadır. Faturaların Vergi Usul Kanunu uyarınca beş yıl boyunca saklanması zorunluluğu da göz önüne alınarak bilgisayara indirilmesi muhafaza ve ibraz yükümlülüğünün yerine getirilmesi bakımından kolaylık sağlayacaktır.

Portalde bir sayfada en fazla 20 satır bulunmaktadır. Bu nedenle indirme işlemi tek seferde en fazla 20 adet olacak şekilde, sayfa sayfa yapılabilmektedir.

Portaldeki faturalarınızı (arşivleyerek) ve posta kutusu yanıtlarınızı bilgisayarınıza indirip http://www.efatura.gov.tr/dosyalar/tebligler/397SiraNoluVUKGenelTebligi.pdf [^] adresinde belirtilen 6. madde başlığında belirtilen şartlar altında elektronik ortamda saklamak zorundasınız. Portalden indirerek arşivlemediğiniz faturaların ve posta kutusu yanıtlarının saklanma yükümlülüğü Gelir İdaresi Başkanlığının sorumluluğunda değildir. Gelir İdaresi Başkanlığı faturalarınızı GİB sunucularında saklamayı taahhüt etmemektedir. Olası bir durumda faturanızı sistemde bulamadığınız takdirde GİB sorumlu tutulamaz.

Fatura/uygulama yanıtı indirildikten sonra http://efatura.gov.tr [^] adresinde yer alan E-Fatura Görüntüleyici programı ile görüntülenebilir, doğrulanabilir ve sorgulanabilir. E-Fatura Görüntüleyici programı FATURAnın XML'ini açar, farklı formattaki dosyaları ya da zarftan çıkarılmamış XML'i açmaz. Bu nedenle faturanızı/uygulama yanıtınızı açmadan önce zip'ten çıkarttığınızdan emin olunuz. Zip uzantılı dosyayı açabilmek için bilgisayarınızda "winrar" ya da "winzip" gibi bir programın yüklü olması gerekmektedir. Faturanızı zip'ten çıkarttıktan sonra (Gib portalinden indirdiğiniz faturalar iki kere ziplenmiş olduğu için Gib den çıkarma işlemini iki kere yapmanız gerekmektedir) E-Fatura Görüntüleyici'deki "Aç" düğmesine basınız. Ardından açmak istediğini fatura/uygulama yanıtı XML'inin bulunduğu yere gelip XML'i seçiniz. Faturanız açılacaktır. Ardından "Doğrula" ve "Sorgula" düğmelerini kullanarak doğrulama ve sorgulama işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Fatura görünüm dosyasında (XSLT) hata varsa ve görüntülemede sorun yaşarsanız 5000 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapınız.

Faturaların XML halinde saklanması gerekmektedir. zip'ten çıkarıp çıkarmamak sizin tercihinizdir ancak önemli olan fatura XML'idir.

Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.



Powered by Mantis Bugtracker