Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0097504E-FATURAe-Fatura DiğerHerkese Açık2021-09-07 11:072021-09-13 14:30
Bildirennevin05012015 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0097504: TEMEL E-FATURA RED/İPTAL İŞLEMİ
SoruMerhaba,
19.08.2021 tarihinde sehven düzenlemiş olduğumuz satış faturamız için GIB Fatura İptal portalından, 8 gün süreyi geçtiği için iptal talebi açamıyorum. Alıcı firma KEP üzerinden faturaya red yanıtı vermek istiyor . GIB İptal faturadan işlem yapamadığım bu satış faturasını KEP üzerinden Red işlemi yapılması uygun mudur?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0159748)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2021-09-13 14:02
güncelleme tarihi: 2021-09-13 14:29

İptal 8 günlük süre içinde taraflardan herhangi birinin talebi başlatmasıyla oluşur.
8 günden sonra iptal talebi oluşturulamaz ve onaylanamaz.
İtiraz ise 8 günlük süre aşılmış olsa bile taraflar eğer aralarında anlaşıyorsa arka planda gerçekleştirilen
harici yollarla yapılan itirazın sistem üzerinden de iletilmesiyle gerçekleşir.
İptal talebine 8 gün içinde onay verilmezse iptal talebi reddedilmiş sayılır
ve her iki tarafın da ba /bs formlarında bu fatura yer alır.
İtirazda ise taraflardan biri itiraz talebini başlatır eğer ertesi ayın 20. Gününe kadar karşı taraf onay vermezse
talebi başlatanın ba/bs formunda bu fatura yer almaz ancak talebi kabul etmeyen tarafında ba/bs lerinde yer alacaktır.



Powered by Mantis Bugtracker