Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0008584E-FATURA[Tüm Projeler] GenelHerkese Açık2014-04-14 15:402014-05-14 17:47
Bildirenmdkarci 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0008584: Fatura No sıralaması ve Fatura Gönderiminde Kanuni süre aşımı
SoruEntegratör sistemini kullanıyorum.

3 Nisan tarihinde kesmiş olduğum efaturanın numarası : FYS2014000000009
4 Nisan tarihinde kesmiş olduğum efaturanın numarası : FYS2014000000010

3 Nisan tarihli 09 nolu faturanın alıcı adresindeki değişiklik nedeniyle fatura gönderildiğinde hata alındı.Gönderilemedi.
4 Nisan tarihli 10 nolu fatura sisteme başarıyla yüklendi.

12 Nisan tarihinde, 09 numaralı firmanın alıcı bilgileri düzeltildi, ve sisteme yüklenebilir duruma geldi. fakat yüklemeyi yaparsak fatura gönderimindeki 7 günlük kanuni süre aşılmış olacağından yüklemeyi yapmadık.
Bu faturanın belge tarihini 10 Nisan olarak düzeltip fatura no (09) aynı kalacak şekilde yükleme yapabilir miyiz? Yükleme yapıldığında fiş numaraları ile tarihleri uyumsuz olacaktır?
yada Bu faturayı yüklemek için nasıl bir yol izlemeliyiz?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0016784)
EBRU OZTURK
2014-05-09 12:01

Sayın ilgili
Hata alan zarfın ID sini gönderebilir misiniz
(0016894)
mdkarci
2014-05-09 18:30

Sayın İlgili,

Bu durumda nasıl bir yol izlenmesi gerektiği konusunda bilgi, yönlendirme istiyorum.
(0017330)
EBRU OZTURK
2014-05-13 18:06

Sayın ilgili,
213 Sayılı Vergi Usul Kanunu ve 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununun ilgili hükümlerine göre düzenlediğiniz faturaları sıra numarası dahilinde teselsül ettirmeniz ve yasal süreler dahilinde muhafaza ve istendiğinde ibraz etmekle yükümlüsünüz. Bu nedenle düzenlediğiniz ancak hata aldığınız faturayı (FYS2014000000009) sisteminizde gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklamanız gerekmektedir.
Hata aldığınız fatura yerine yeni fatura oluşturmak isterseniz; yeni fatura ID'si ile fatura oluşturulması ve yeniden oluşturulan faturada daha önce hata alınan fatura numarasına ve hata sebebine ilişkin bilginin faturanın not alanına yazılması uygun olacaktır Aldığınız hataya ilişkin yapacağınız işlemle ilgili daha detaylı bilgi için e-Fatura Forumundaki 2614 numaralı sorunun (http://forum.efatura.gov.tr/view.php?id=2614 [^]) cevabına bakınız.
Ayrıca konunun mevzuat açısından nasıl değerlendirileceğiyle ilgili olarak da mevzuat birimlerinden veya 444 0 189 numaralı Vergi İletişim Merkezinden bilgi alabilirsiniz
İyi çalışmalar


Powered by Mantis Bugtracker