Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0006092E-FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2014-03-14 09:472015-12-02 10:45
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0006092: GİB-Portali - Portalde Kabul/Red Cevabını Değiştirme
SoruPortalde bir faturaya ait Kabul/Red cevabını (uygulama yanıtını) değiştirebilir miyim? Faturayı yanlışlıkla kabul ettim ama reddetmem gerekiyordu.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalarpng file icon pk 1.PNG [^] (17,900 Bayt) 2014-03-14 09:47


png file icon pk 2.PNG [^] (26,151 Bayt) 2014-03-14 09:48


png file icon pk 3.PNG [^] (45,011 Bayt) 2014-03-14 09:48


png file icon pk 4.PNG [^] (17,999 Bayt) 2014-03-14 09:49


png file icon pk 5.PNG [^] (26,785 Bayt) 2014-03-14 09:49


png file icon pk 6.PNG [^] (41,255 Bayt) 2014-03-14 09:49

- İlişkiler

-  Cevap
(0009687)
zzTUGBA KASIKCI
2014-03-14 09:59
güncelleme tarihi: 2015-03-13 17:12

Fatura Bazında Listeleme ekranında ilgili ticari faturayı açarak Kabul Et düğmesi ile faturaya Kabul yanıtını verdiğinizi düşünelim. Bilgi penceresinde de söylendiği gibi Kabul yanıtınız kaydedilir ve Posta Kutusu Yanıtları menüsüne aktarılır. Posta Kutusu Yanıtları bölümünden bu Kabul yanıtını imzalayıp (onaylayıp) göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde işlemleri eksik yaptığınız için faturayı kabul etmiş sayılmazsınız ve karşı taraf bu Kabul yanıtını göremez.

Kabul işlemini yanlışlıkla yaptığınızı düşünelim. Posta Kutusu Yanıtlarında yer alan ONAYLANMAMIŞ cevabınızı "SİL" düğmesi ile silebilirsiniz. Ardından Fatura Bazında Listeleme ekranından aynı faturaya Red cevabını verebilirsiniz.

Ancak, ONAYLANMIŞ bir kabul/red cevabını silemez ve değiştiremezsiniz.

Faturanızın cevabını onayladıysanız ya da gönderdiyseniz teknik olarak bu cevabı değiştiremezsiniz.

Faturayı kabul etmek istemiş ama yanlışlıkla reddetmiş, red cevabını onaylamış ancak göndermemişseniz bu yanıtı göndermeyiniz. Göndermediğiniz takdirde yanıtın bir geçerliliği yoktur. Portalinizde Posta Kutusu Yanıtları bölümünde durmasında bir sakınca bulunmamaktadır. Kanuni süre sonunda bu ticari faturaya cevap vermemiş olduğunuz için fatura tarafınızdan kabul edilmiş sayılacaktır. Gönderici de bu şekilde düşünecektir. Yine de sözlü olarak faturayı kabul ettiğinizi bildirmenizde fayda vardır.

Faturayı reddetmek istemiş ama yanlışlıkla kabul etmiş, kabul cevabını onaylamış ancak göndermemişseniz bu yanıtı göndermeyiniz. Göndermediğiniz takdirde yanıtın bir geçerliliği yoktur. Onaylanmış yanıtı değiştiremezsiniz ancak reddetmek için sehven kabul ettiğiniz faturaya;
- mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesilebilir. (Mevzuat hükümleri geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.)
- harici yollarla faturaya itiraz edilebilir. (Mevzuat hükümleri geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.)
Ardından gönderici tekrar fatura gönderebilir.

Ticari faturaya yanıt vermediyseniz, 8 gün içerisinde yanıt verilmeyen faturalar yasal olarak kabul edilmiş sayılmaktadır. Ancak karşılıklı anlaşma ile bu süreden sonra faturaya harici yollarla itiraz edilebilir.

Ticari faturaya yanıt verilmesi için gereken adımları 397 ve 399 numaralı soruda bulabilirsiniz.



Powered by Mantis Bugtracker