Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-04-21 22:01 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0005765 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-03-06 15:44 | 2014-07-11 15:15 | |||
Bildiren | yamtar | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0005765: Hata mesajı geldi. Ne yapmamız gerekiyor? "Hata olduğu için fatura alıcıya iletilmeyecek." | |||||||
Soru | "GİB Elektronik Fatura Merkezi yanıtı geldi. Elektronik Fatura Merkezi zarfta hata tespit etti. Zarf alıcıya iletilmeyecek. Lütfen gelen hata mesajını inceleyip göndermek istediğiniz faturaları gözden geçiriniz. GİB'den gelen hata mesajı: Elektronik Fatura Merkezi alıcının posta kutusundan gelen cevapta hata olduğunu tespit etti." Bu durumda ne yapmamız gerekiyor. | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
|
|
(0008981) zzTUGBA KASIKCI 2014-03-06 17:11 |
Portalde zarflarınızla ilgili durumları Zarf Bazında Listeleme ve Fatura Bazında Listeleme ekranlarından takip etmelisiniz. Bu konu ile ilgili olarak 3148 numaralı sorunun cevabına bakınız. Ayrıca Zarf Bazında Listeleme ekranında ilgili faturaya ait zarfınızın durumunu "Zarf Durum Sorgula" düğmesi ile sorguladıktan sonra sayfayı "Sorgula" düğmesi ile yenileyiniz. Ardından ilgili zarfa ait "Hata Ayrıntısı" düğmesine tıklayınız. Burada BASARIYLA TAMAMLANDI yazıyorsa alıcının sistemi zarfı başarıyla almış ve işlemiş, bu bilgiyi de GİB'e bildirmiş demektir. Bu durumda zarfın içindeki faturalar geçerlidir. Alıcı sisteminde bulamadığını iddia ediyorsa bile geçerlidir çünkü GİB'e başarıyla alıp işleyebildiğini belirtmiştir. Hata Ayrıntısında HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI yazıyorsa da alıcının sistemi zarfı almış demektir. Ancak işleyebilip işleyemediğine dair sistem yanıtını göndermemiştir. Hata bulduğunu belirtmediği için bu zarfın içindeki faturalar da geçerlidir (alıcı sisteminde bulamadığını iddia ediyorsa bile). Bu durumlarda faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim olacağından tekrar gönderilmemelidir. Diğer hatalarla ilgili bilgiyi 2614 numaralı soruda bulabilirsiniz. Hatanın durumuna göre 2614 numaralı sorudaki işlemleri yapınız. |