Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 16:04 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0005600 | E-FATURA | e-Fatura Entegrasyon Yöntemi | Herkese Açık | 2014-03-04 14:21 | 2019-01-17 14:19 | |||
Bildiren | BaB | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0005600: Read Timed Out Hatası | |||||||
Soru | Portaldan 100 faturalı 10 zarf testi yapıyorum bazı zarflarda aşağıdaki hatayı alıyorum.. DOKUMAN BULUNAN ADRESE GONDERILEMEDI(Could not send Message.:SocketTimeoutException invoking https://*****.****/****.asmx: [^] Read timed out) Ayrıca GİB'den gelen hatalı faturaları almamıza ve yanıt vermemize rağmen, sürekli aşağıdaki maili alıyoruz: Sayın Yetkili, Elektronik fatura sisteminize Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan bağlantı denemesi sırasında hata oluşmuş olup, hatanın detayları aşağıdadır. Test Zamanı : 2014-03-04 10:08:05 VKN : xxx Birim : xxx POSTA KUTUSU BİRİMİ Web Service End Point : https://xxx [^] Http Code : Http Message : Error Message : Read timed out Nedeni ne olabilir? | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0008775) Gelir İdaresi Başkanlığı 2014-03-05 10:47 güncelleme tarihi: 2015-03-26 14:43 |
Merhaba, "Read timed out" hatasının sebebi GİB'in gönderdiği zarflara alıcının web servisinin geç yanıt dönmesidir. Bu durum alıcının web servisinin sendDocument fonksiyonunun çağrılmasından sonra 10 saniye içerisinde başarılı ya da başarısız yanıt elde edilememesinden kaynaklanmaktadır. 10 sn içerisinde yanıt dönüldüğünde bu durum oluşmaz. GIB Merkez alıcının posta kutusu (ve gönderici birim) sunucularına ilgili zarfı yollamaya çalıştığı zaman, alıcının sunucularından bu hata mesajı gelmektedir. Alıcının instance loglarını bu doğrultuda taraması gerekmektedir. Alıcının network sistemini kontrol etmesi ve sistemini sorunsuz bir şekilde çalışacak şekilde 7/24 açık tutması gerekmektedir. GİB tarafından yapılan denemeler sırasında bu hata alınabileceği gibi, gerçek bir fatura ya da yanıt içeren zarf gönderiminde de web servisinizin geç yanıt vermesi durumunda ilgili zarf 1210 “DOKUMAN BULUNAN ADRESE GONDERILEMEDI” durumunu alır ve alıcısına ulaşamaz (bazı durumlarda ulaşsa bile geçersizdir). Bu durum alıcının sistemine erişilemediği için olmaktadır. İyi günler. |
(0009060) BaB 2014-03-07 14:15 |
Teşekkür ederim. ERP tarafında bir hata vardı giderildi. Bu soruyu kapatabilirsiniz. |