Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0005265E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-02-25 07:382014-03-04 09:24
Bildirensalihkarali 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0005265: BANKANIN E-FATURADA İADE FATURASI DÜZENLEMESİ
SoruBankaların E-FATURA portlalı üzerinden kabul edip onayladığı tevkifatlı hizmet faturalarının yanlış olduğunu bankalar tespit ettiğinde yapması gereken işlemleri Bankaların K.D.V. mükellefiyetinin bulunmamasınıda göz önüne alarak tarafımıza bildirmenizi rica ederiz.

EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0008170)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2014-02-25 17:08

Bankalar, yaptıkları hizmet ve satışlar için 243 No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca dekont düzenlemekte fatura düzenleme zorunluluğu bulunmamaktadır. E fatura sisteminde sadece e fatura alıcısı konumdadırlar. Bu nedenle e fatura sistemi üzerinden gelen bir faturaya iade fatura düzenleme imkanınız bulunmamaktadır. E fatura sistemi üzerinden size gelen hatalı bir faturaya harici yollardan (noter ya da mahkeme kanalıyla) itiraz edebilirsiniz.
(0008323)
salihkarali
2014-02-27 10:12

evet bankalar bsmv mükellefidirler fakat bankamızın işlemi şöyle oldu;
1-)Hizmet aldığımız firma tevkifatlı faturayı E-FATURA üzerinden kesti ve bankamız bu faturayı onayladı
2-)Faturanın hatalı olduğunu farkettikten sonra firmaya bilgi verildi ve E-FATURA üzerinden iade faturası kesildi ve karşı taraf onayladı
3-)Firma yeni faturayı E-FATURA üzerinden tekrar kesip gönderdi ve Bankamız yeni faturayı onayladı

Bankamız 2 kere tevkifat kdv si ödedi ve firma ile cari işlemimiz olduğundan başka portalda da bir yol olmadığından mecburen iade faturası kestik.Fakat gelirler idaresi mevzuatlar bölümünüz ile görüştüğümüzde kdv mükellefi olmasanız bile yaptığınız işlemin doğru olduğunu bizlere söylediler.Portalda başka seçenek yok yapmış olduğunuz işlem de de sorun yok kesilen iade faturasının fatura olarak değil muhasebe işleminizde önceden yaptığınız gibi dekont gibi işleyebilirsiniz diye söylendi.

şimdi böyle bir durumda ne yapmamız gerekir diye durumu anlamış değiliz farklı yorumlar çıkmakta konuyu daha iyi bir şekilde inceleyip bizleri aydınlatmanızı rica ederiz.
(0008652)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2014-03-03 15:23

Önceki sorunuza ilgili fatura için harici yollardan itiraz etmeniz gerektiği belirtilmiştir. Ancak mevzuat birimlerinden farklı yönde açıklama geldiğini belirmişsiniz bu durumda İlgili mevzuat birimlerinden yazı ile görüş talep ederek gelen cevap doğrultusunda işlem yapabilirsiniz.


Powered by Mantis Bugtracker