Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0005041E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-02-19 15:532014-02-20 10:54
BildirenALPERGURGEN 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0005041: FATURANIN GÖNDERİLİP GÖNDERİLMEDİĞİ ALICIDAN TEYİT EDİLMELİDİR
Sorufirmamız 23/01/2014 tarihinde e-Fatura olarak paketlenen aşağıda dökümü
yapılmış olan faturalar TEK ZARF olarak portaldan gönderilmiştir.

Fatura No Fatura Tarihi Irs.Tarihi İrs No
FYS000000000026 20.01.2014 18.01.2014 161759
FYS000000000027 20.01.2014 20.01.2014 161761
FYS000000000032 22.01.2014 22.01.2014 161777

Söz konusu faturaları içerir ZARF sistemden ( PORTAL ) gönderilmiş fakat karşı tarafta ( ENTEGRASYON )server yapılanması nedeni ile teknik bir arızadan dolayı teslim alınamadığı belirtilmiştir.Gerek firma Gerekse MEVZUAT birimleriniz ile yapılan görüşmeler sonucunda PORTAL kullanıcısı olduğumuzdan dolayı yeniden fatura düzenlememiz istenmektedir.

1-PORTAL dan düzenlenecek olan yeni fatura ile birlikte eski faturadamı dikkate alacak.? Yoksa en son faturayı mı baz alacak.? ( Ba-Bs açısından beyan nasıl olacak )( faturalar toplamı limiti geçmektedir.)

2-Yeni fatura düzenleyecek olursak şu an itibari ile FYS000000000066 ve tarihi 14/02/2014 olacak. Fakat buna karşılık İRSALİYE tarihi açısından ne olacak.?( Türk Ticaret kanunu, KDV Kanunu,dönemsellik açısından)

3-PORTAL dan bu tür durumlar için güncel tarih ve numaralı fatura düzenlendiğinde yeni faturanın arkasına konu ile ilgili resmi belge niteliğinde ( vergi denetmeni,mahkemeler, resmi kurum ve kuruluşlar. vb. )kabul görecek bir yazıyı nasıl ve nereden alınıp konulacaktır.?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalardocx file icon E-FATURA HATA.docx [^] (18,836 Bayt) 2014-02-19 15:53

- İlişkiler

-  Cevap
(0007613)
zzADEM YILMAZ
2014-02-20 10:53

Faturanızın ilgili firmaya iletilememesi durumunda portal hesabından fatura düzenliyorsanız eğer yeni bir fatura düzenleyiniz ve faturanızın not alanına ilk faturanın tarih ve numarasını belirterek neden yeni bir fatura düzenlendiğini belirtiniz. Dönemsellik açısından bu tür durumların sizleri zor durumda bırakmaması için göndermiş olduğunuz faturaları sorgulayarak karşı firmaya iletilip iletilmediğini kontrol ediniz ve takibini yapınız.


Powered by Mantis Bugtracker