Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0005000E-FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2014-02-19 13:222017-11-20 11:05
Bildirenerkanseyhun 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0005000: Görüntülenemeyen fatura kabulü/reddi
SoruMerhaba,

E-fatura düzenleyip gönderdik fakat karşı taraf faturamızı E-Fatura Görüntüleyici ile görüntüleyemediğini belirtiyor. Ne yapmalıyım?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalarpng file icon Görüntüleyici Varsayılan XSLT.png [^] (117,901 Bayt) 2014-09-02 11:59

- İlişkiler

-  Cevap
(0007534)
zzTUGBA KASIKCI
2014-02-19 18:53
güncelleme tarihi: 2016-04-22 13:56

Merhaba,

E-Fatura görüntüleyici ile görüntülenemeyen ve doğrulanamayan faturalar gönderici tarafından hatalı oluşturmuştur. Portal (yükleme modülü), Entegrasyon ve Özel entegrasyon yöntemi ile oluşturulan faturalarda hatasız bir gönderim için göndericinin faturaları oluşturduktan sonra zarflayıp, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra göndermesi gerekmektedir. Faturaların görüntülenememe sebebini göndericinin faturayı oluşturduğu programın yazılımcıları ile görüşmesi gerekmektedir. Olası sebeplerden bazıları;
- Faturada kullanılan XSLT'nin boyutunun (60 KB'den) büyük olması olabilir. (Portalde bu fatura görüntülenemez)
- XSLT'si olmayabilir.
- XSLT'si hatalı olabilir.

Faturaların sistemde E-Fatura Görüntüleyici programında ibraz edilebilir bir şekilde saklanması gerekmektedir. Bu nedenle alıcı ilgili faturanın XML içeriğine bakabilir. Fatura E-Fatura Görüntüleyicinin Java 1.7 sürümü ile açılmalıdır. İlgili zarftaki faturalar E-Fatura Görüntüleyicinin Java 1.7 sürümü ile görüntülenmeye çalışılırken ekteki gibi uyarı alınmaktaysa "Varsayılan Xslt ile Göster" seçeneği seçilmelidir.
- Fatura görüntülenebiliyorsa bu faturayı işleme alınabilir. İşleme alınmak istenmiyorsa 9920 numaralı sorunun cevabına göre hareket edilebilir. Sonrasında gönderici sorunsuz bir şekilde faturayı oluşturup tekrar gönderebilir.(Faturada göndericinin ayrıca görüntülenmesini istediği için fatura XSLT'sine ekleyip varsayılan XSLT'de görüntülenemeyen alanlar bulunuyor olabilir.)
- Fatura görüntülenemiyorsa alıcının bu faturaya (fatura XML'indeki fatura numarasını kullanarak) harici yollarla itiraz etmesi ve sonucunu karşı tarafa bildirmesi gerekmektedir. Daha sonra gönderici faturayı doğru şekilde görüntülenecek şekilde tekrar göndermelidir. (9920 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapılmalıdır. Mevzuatsal yükümlülükler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.)

Faturaların ibrazında iki tarafın da sorun yaşamaması için bu işlem gereklidir. Alıcı faturaya harici yollarla itiraz etmeden gönderici tekrar gönderimde bulunursa MÜKERRER gönderim olacaktır.

Göndericinin diğer kullanıcılara gönderdiği zarflarda da aynı sorun olabilir. Gönderici bu durumu düzeltmediği takdirde gönderdiği faturaların alıcılar tarafından görüntülenmesinde sıkıntı yaşanacaktır.

E-Faturanın kağıt çıktısı, e-posta ile gönderilmesi, "Aslı Gibidir" yazılması vs. geçersizdir. Geçerli hali GİB üzerinden başarıyla geçmiş XML'idir.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker