Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0004605E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-02-12 11:262020-09-07 15:27
BildirenTANER DISSIZ 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0004605: HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI (1162: IMZA KAYDEDILEMEDI)
SoruHEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1162:IMZA KAYDEDILEMEDI)
Müşterimize gönderdiğimiz efatura sistem yanıtı yukarıdaki gibi gelmiştir. "Ek-2 e-Fatura Uygulamasi Sistem Yaniti Sema Yapisi - v1.3.pdf" klavuzunda bu konuyla ilgili söyle yazılmış :
Zarf çeşitli işlemlerden (şema ve schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluyorsa zarfın durumu ilgili durum kodu olur. İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır. Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir. Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçilmez.

Buna göre bizim efaturayı tekrar göndermemiz gerekmiyor. Doğrumudur?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0006698)
zzTUGBA KASIKCI
2014-02-12 18:39

GİB gönderici ile alıcı arasında aracıdır. Göndericiden zarf GİB'e gelir. GİB zarfta hata tespit ederse "Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçmez." Faturaların tekrar gönderilmesi gerekir. Zarf GİB'den geçerse ve alıcı zarfta hata tespit ederse yine faturaların tekrar gönderilmesi gerekir. Faturaların alıcıya sorunsuz bir şekilde ulaşması için zarfın GİB'den ve Alıcıdan hata almaması gerekmektedir. Zarfınızın merkezdeki durumu: 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1162:IMZA KAYDEDILEMEDI) ise; bu hata alıcıdan tarafınıza gelmektedir (Bakınız 3024 numaralı soruya bakınız.)

Hatasız bir gönderim için faturalarınızı oluşturduktan sonra zarflayınız, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra gönderiniz. Faturanız zarftan çıktıktan sonra da sorunsuzca E-Fatura Görüntüleyici ile açılıp doğrulanabiliyorsa sorun alıcıdadır. GİB'den geçen bu faturayı sistemine almalıydı. Alıcı hatayı düzelttikten sonra faturayı tekrar göndermelisiniz. Sorun sizdeyse siz faturayı doğru şekilde oluşturup göndermelisiniz, alıcı da faturayı sistemine almalıdır.

1230 kodu alan faturalar için fatura tekrar gönderilmelidir.

Hatalarla ilgili olarak 2614 numaralı soruya bakınız.


Powered by Mantis Bugtracker