Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-04-22 07:14 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0004310 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-02-07 09:35 | 2015-12-02 10:25 | |||
Bildiren | SEVDIYE | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0004310: GİB-Portali - Faturanın gönderilip gönderilmediği alıcıdan teyit edilmelidir | |||||||
Soru | Dün itibariyle böyle bir hata gördük "Faturanın gönderilip gönderilmediği alıcıdan teyit edilmelidir." bu hata tek başına veya fatura kabul edildi ile beraber. Firma da fatuları alıp kayıtlara işlediğini beyan etmektedir.Bu hata ile yapmamız gereken bir işlem var mıdır? Şimdiden tşkler. | |||||||
Etiketler | 2001 | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ![]() | |||||||
|
|
(0006047) zzTUGBA KASIKCI 2014-02-07 11:19 |
Alıcıdan zarfın alındığını teyit ettiğiniz için ayrıca bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Bu faturayı diğer başarıyla gitmiş faturalarınız gibi arşive kaldırıp bilgisayarınıza indirerek saklayınız. |
(0008048) SEVDIYE 2014-02-24 16:44 |
Merhaba, Aynı uyarı olan başka müşterilerimizde faturanın onlara ulaşmadığını bildirmiştir. Bu durumda ne yapmalıyız? Tşkler. |
(0008080) zzTUGBA KASIKCI 2014-02-25 09:18 güncelleme tarihi: 2014-07-16 16:57 |
Portalde zarflarınızla ilgili durumları Zarf Bazında Listeleme ve Fatura Bazında Listeleme ekranlarından takip etmelisiniz. Zarf Bazında Listeleme ekranında ilgili faturaya ait zarfınızın durumunu "Zarf Durum Sorgula" düğmesi ile sorguladıktan sonra sayfayı "Sorgula" düğmesi ile yenileyiniz. Ardından ilgili zarfa ait "Hata Ayrıntısı" düğmesine tıklayınız. Burada hata ayrıntısı görünmüyorsa alıcının sistemi zarfı başarıyla almış ve işlemiş, bu bilgiyi de GİB'e bildirmiş demektir. Bu durumda zarfın içindeki faturalar geçerlidir. Alıcı sisteminde bulamadığını iddia ediyorsa bile geçerlidir çünkü GİB'e başarıyla alıp işleyebildiğini belirtmiştir. Hata Ayrıntısında HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI yazıyorsa da alıcının sistemi zarfı almış demektir. Ancak işleyebilip işleyemediğine dair sistem yanıtını göndermemiştir. Hata bulduğunu belirtmediği için bu zarfın içindeki faturalar da geçerlidir (alıcı sisteminde bulamadığını iddia ediyorsa bile). Bu durumlarda faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim olacağından tekrar gönderilmemelidir. Diğer hatalarla ilgili bilgiyi 2614 numaralı soruda bulabilirsiniz. Hatanın durumuna göre 2614 numaralı sorudaki işlemleri yapınız. Zarfların (ve içerisindeki faturaların) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır. GİB gönderici ve alıcı arasında aracıdır. Gönderdiği zarfın durumunun takibini yapmak göndericinin sorumluluğundadır. |