Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 21:00 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0041336 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2016-03-29 15:51 | 2016-04-06 10:41 | |||
Bildiren | KUSKIZ | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0041336: 21.03.2016 - 1220 statüsünde kalan gelen zarflar | |||||||
Soru | 21.03.2016'daki gönderimler için sistemimizin sistem yanıtı dönmediğini tespit ettik. yapılan incelemede sistemde yeniden sistem yanıtı göndermeyi tetiklediğimizde sorun olmadığı zarfların 1300 statüsüne ulaştığı tespit edildi. Ancak zarflar için ilk seferde sistem yanıtı dönüldüğünde alınan hata 1191- Gönderilen sistem yanıtı daha önce gönderilen bir zarfa referans değildir hatası aldığımız görülmektedir. Sistemlerimizde hatanın tespiti için çalışmaya devam etmekle birlikte 21.03.2016 tarihinde GİB sisteminde teknik bir arıza olup olmadığını da sorgulama gereksinimi duymaktayız. Özetle 21.03.2016'da GİB sistemlerinde teknik bir arıza yaşanıldı mı? | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0070751) zzTUGBA KASIKCI 2016-03-29 17:54 güncelleme tarihi: 2016-04-04 11:50 |
Merhaba, 21.03.2016 Pazartesi günü, 15:00’a kadar gönderilen sistem yanıtlarının hata alması sebebiyle ilgili fatura ve yanıt zarflarının durumlarının 1220’de kaldığı görülmüştür. Ancak durum aynı gün 15:00’te giderilmiş ve bu saatten sonra ilgili zarflara tekrar sistem yanıtı gönderildiğinde sorun yaşanmamıştır. Bu durumdan dolayı entegrasyon ve özel entegrasyon yöntemi kullanıcıları tarafından gönderilip 1191 hatası almış olan sistem yanıtı zarflarının yeni zarf numarası ile gönderilmesi denenebilir. 1. Normal şartlar altında, her zarfın (gerek merkez gerekse alıcı tarafından yapılan kontrol sırasında) hata alma ihtimali olduğundan, gönderici gönderdiği her zarfın durumunu takip etmelidir. Bu işleyişten yola çıkılarak, göndericilerin hata alan sistem yanıtlarındaki hatayı zaten normal koşullarda fark edip tekrar gönderimde bulunması gerekmektedir. 2. Ek olarak, gün sonunda GİB 1220 durumundaki zarflar için alıcıya sistem yanıtı dönmediği zarfları bildirmekte ve sistem yanıtı dönmediği zarflara (hata alan sistem yanıtı hiç dönülmemiş gibidir) sistem yanıtı dönmesi gerektiğini belirtmektedir. Bu bildirimle de kullanıcı durumu gözden geçirebilir. 3. Ayrıca 1220 durumundaki zarflar Merkez Birimi tarafından 7-14 gün arasında sorgulanmaktadır. Sorgulama sonucunda alıcının sistemi tarafından başarılı sistem yanıtı dönülmesi halinde zarf durumu 1300 olabilmektedir. Süreç normal faturalaşma sürecindeki herhangi bir zarfın hata alması durumundan farklı olmadığından ayrıca bir duyuru yapılmamıştır. Gönderici gönderdiği tüm zarfların durumunu takip etmelidir. 3. maddeden önce, kullanıcının 1. maddeye göre işlem yapması, zarfın durumunun GİB tarafından sorgulanmasını beklemeden, ilgili sistem yanıtlarını tekrar göndermesi daha uygundur ki iki taraf için de zarf durumu bir an önce netlik kazansın. (1220 durumundaki zarfın alıcısının GİB-Portal yöntemini kullanması halinde, kullanıcı sistem yanıtı gönderimini tetikleyemeyeceğinden zarfın durumu 3. maddedeki işlemin uygulanması anına kadar 1220'de kalacaktır. Ancak zarf alıcının sisteminde sorunsuzca görülebilir haldedir.) 1220 durumu ile ilgili olarak 5390 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler geçerlidir. İyi günler. |