Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0003398E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-01-21 17:492014-01-29 11:57
BildirenE.DEDE 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0003398: Dönem Geçtikten Sonra Fatrua Ret edilmesi
SoruMerhabalar
E faturayı gönderdik ve İlgili dönem içerisnde RET veya Onay bilgisi bizlere ulaşmadı. KDV de verildi 8 gün içinde itiraz sadece TTK ya göre geçerlidir. Süre geçtikten sonra RET etmeye GIB müsade etmektedir. KDV verildikten sonra RET edilen faturamızda durum nasıl olacaktır.
Tekrardan aynı belgeyi GIB e aynı numara ile iletmemiz mümkün müdür?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0005124)
E.DEDE
2014-01-29 08:41

Faturalarımız fazlası ile zaman geçmesine rağmen RET edilebiliyor. 29. gündeyiz ve ayın ilk günlerine RET gelebiliyor. Dönem kapama işlemlerimiz KDV v.s. yapıldıktan sonra da RET gelebilir. Bu nasıl çözümlemecektir.
Lütfen cevap veriniz
(0005164)
zzADEM YILMAZ
2014-01-29 11:57

Belirttiğiniz gibi TTK na göre 8 gün içerisinde cevap gelmeyen faturalar kabul edilmiş sayılır. Ancak uygulamada bu sürenin üzerinde ki zamanlarda da firmalar karşılıklı olarak anlaşarak faturaları reddedebilmektedir. Bu yüzden de sistem 8 gün sonrasında da reddedilmeye izin vermektedir. Siz faturanızı kabul edilmiş sayıp kayıtlarınıza alabilirsiniz. İlgili firmaya faturayı kayıtlara aldığınızı iletebilirsiniz. Buna rağmen ilgili firma faturaya red cevabı dönerse bu kendi sorumluluğundadır.


Powered by Mantis Bugtracker