Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 16:12 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0003148 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-01-17 16:53 | 2020-10-13 17:38 | |||
Bildiren | pinar kiziloren | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0003148: GİB-Portali - "zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilemedi" - GİB'DEN / ALICIDAN GELEN HATA MESAJI | |||||||
Soru | merhaba, Göndermiş olduğum bir adet temel faturam da "zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilemedi" şeklinde bir uyarı var bu fatura nın geçerliliği var mıdır ? Karşı firmaya ulaşması için ne yapmam gerekiyor? | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0004221) zzTUGBA KASIKCI 2014-01-20 10:03 güncelleme tarihi: 2016-02-04 09:45 |
Gönderici gönderdiği zarfın durumunu takip etmelidir. Portalde Gönderilen fatura zarflarıyla ilgili durumları Zarf Bazında Listeleme ve Fatura Bazında Listeleme ekranlarından takip edilmelidir. Portalde Kabul/Red Yanıtları için takip Gönderilen Posta Kutusu Yanıtları bölümünden yapılmalıdır. Ekrandaki ilgili faturaya/yanıta ait zarfın durumunu "Zarf Durum Sorgula" düğmesi ile sorguladıktan sonra sayfayı "Sorgula" düğmesi ile yenileyiniz. Ardından hata mesajı bilgisi gelmiyorsa ve Durum sütununda "Posta Kutusu yanıtı geldi. Alıcının posta kutusu zarfı başarıyla teslim aldı." bilgisi yer alıyorsa zarfınız karşı tarafa ulaşmış demektir. Zarf başarıyla gitmişse (yani durumu 1300 BASARIYLA TAMAMLANDI ise) alıcının sistemi zarfı başarıyla almış ve işlemiş, bu bilgiyi de GİB'e bildirmiş demektir ve "Zarf Durum Sorgula", "Hata Ayrıntısı" ve "Tekrar Gönder" düğmeleri ekrana gelmeyecektir. Bu durum değişmeyecek ve hatalı duruma düşmeyecektir. Zarfın içindeki faturalar geçerlidir, buna göre işlem yapılabilir. Belirttiğiniz durumda faturanız alıcıya gitmemiştir. Zarf bazında listeme ekranında yazan hatayı inceleyiniz. Bu durum alıcıdan ya da göndericiden kaynaklanıyor olabilir. Fatura alıcıya teslim edilmiş ancak alıcı tarafından zarfta hata tespit edilmiş olabilir. Bu noktada şu ayrım önemlidir: - Uyarıda "GİB'DEN GELEN HATA MESAJI" yazıyorsa sorun göndericidedir. Hatasız bir gönderim için faturalarınızı oluşturduktan sonra zarflayınız, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra portale yükleyip gönderiniz. "GİB'DEN GELEN HATA MESAJI" yazıyorsa fatura XML'ini oluşturan program faturayı/zarfı hatalı üretiyor olabilir. Bu durumda şu bilgileri içeren bir soruyu yeni bir soru olarak sorunuz: Gönderici vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası), Alıcı vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası), Bahsettiğiniz faturanın zarf numarası, Bahsettiğiniz faturanın fatura numarası. Durumun incelenmesinin ardından sorun giderilemeyip yeni bir fatura oluşturulması gerekirse bu hatalı faturaların gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklanması gerekmektedir. Yeniden oluşturulan faturalarda daha önce hata alınan fatura numarasına ve hata sebebine ilişkin bilginin faturanın not alanına yazılması uygun olacaktır (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). - Uyarıda "ALICIDAN GELEN HATA MESAJI" yazıyorsa sorun alıcıdadır. Gönderici bu hata ile ilgili alıcıyı bilgilendirmeli, alıcı sorunu giderdikten sonra gönderici Tekrar Gönder düğmesini kullanarak aynı faturayı tekrar göndermeyi denemelidir. (Ek bilgi: GİB İmza ve mühür varlığının kontrolünü yapar, ancak portal dışında doğrulamasını yapmaz. İmza doğrulaması ile ilgili hatalarda gönderici portal kullanıcısıysa sorun alıcıdadır, alıcının uyarılıp sistemini düzeltmesi gerekebilir.) (Zarf 1230 durum kodundaysa, portalinizde "ALICI POSTA KUTUSUNDAN GELEN HATA MESAJI" yazar, 1230 durumundaki parantez içerisindeki bilgi ise Hata Ayrıntısı kısmındaki bilgiye karşılık gelir.) Zarfa ait Durum sütununda "GİB Elektronik Fatura Merkezine iletildi. GİB zarfla ilgili kontrolleri bitirdikten sonra zarfı alıcının posta kutusuna iletecek." yazıyorsa zarf GİB'e iletilmiş ve GİB'de diğer kullanıcılardan gönderilen tüm zarflarla birlikte kuyrukte işlenmeyi bekliyor (durum kodu 1000 olmuştur) ve işlenme tamamlandıktan sonra alıcının sistemine iletilmeye çalışılacak demektir. Bu durumda zarfın durumu henüz başarılı ya da hatalı olmadığından, bir süre bekledikten sonra tekrar zarf durumunu sorgulayınız (bu cevabın ilk paragrafındaki zarf durumunu sorgulama işlemini tekrarlayarak) ve zarf durumunun değiştiğini görünüz. Zarfın hata alıp almadığını görebileceksiniz. Zarfa ait Durum sütununda "GİB Elektronik Fatura Merkezi yanıtı geldi. Elektronik Fatura Merkezi zarfı kabul etti. GİB Elektronik Fatura Merkezi zarfı ve içeriğindeki dökümanları alıcının posta kutusuna iletti. Alıcının posta kutusu Elektronik Fatura Merkezine zarfla ilgili henüz bir cevap göndermedi." yazıyorsa alıcının sistemi zarfı almış demektir. Ancak zarfı işleyebilip işleyemediğine dair GİB'e göndermesi gereken sistem yanıtını ("Zarfı sorunsuz bir şekilde işledim " ya da "Zarfı işlerken şu hatayı buldum" bilgisini) göndermemiştir. Bu durumda zarfın durumu 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI'dir. Hata bulduğunu belirtmediği için bu zarfın içindeki faturalar da geçerlidir (alıcı sisteminde bulamadığını iddia ediyorsa bile). Ancak 1220 durumu alıcının vereceği sistem yanıtına göre birkaç gün içerisinde değişip başarılı duruma ya da başarısız duruma düşebilir. Bu nedenle "Posta Kutusu yanıtı geldi. Alıcının posta kutusu zarfı başarıyla teslim aldı." bilgisini görmeyi beklemenizde fayda bulunmaktadır. 48 saat boyunca 1220 durumundaki bilgi değişmezse başarılı olarak kabul edilebilir. Bu durumda faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim olacağından tekrar gönderilmemelidir. Hata varsa, ilgili zarfa ait "Hata Ayrıntısı" düğmesine tıklayınız. Diğer hatalarla ilgili bilgiyi 2614 numaralı soruda bulabilirsiniz. Hatanın durumuna göre 2614 numaralı sorudaki işlemleri yapınız. Uygulamalarınızı VUK ve ilgili vergi kanunlarına göre yerine getirmelisiniz. |