Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 12:59 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0003024 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-01-17 12:46 | 2023-05-26 09:41 | |||
Bildiren | AYSE DEMIROGLU | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0003024: 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI (?????) hatası | |||||||
Soru | Faturayı gönderdikten sonra 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI hatası aldım. Ne yapmalıyım? | |||||||
Etiketler | 1195 | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0003983) zzTUGBA KASIKCI 2014-01-17 12:47 güncelleme tarihi: 2016-01-14 16:42 |
Zarfın durumu HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI (?????) - Durum kodu 1230 ise alıcıya ulaşmış ancak alıcı zarfta hata tespit etmiş anlamına gelmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı alıcı ile gönderici arasında sadece aracıdır. Alıcı zarfta bulduğu hatayı (?????) kısmına yazar, GİB alıcıdan gelen hata mesajını göndericiye olduğu gibi aktarmaktadır. Alıcının buraya hangi hatayı, neden yazdığını GİB bilememektedir. Bunun alıcıya sorulması gerekmektedir. Hata almış bir zarfın içerisindeki fatura ya da uygulama yanıtları (kabul/red yanıtı) geçersizdir. Hata almış bir zarfın içerisindeki faturaya verilen uygulama yanıtı (kabul/red yanıtı) da geçersizdir. 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI (?????) durumunda zarf GİB'den sorunsuzca geçtikten sonra alıcının sistemine gitmiş ancak alıcının verdiği hata dolayısıyla geri dönmüş demektir. Zarf içerisindeki fatura(lar) İptal faturası gibidir. GİB üzerinden geçen zarfın alıcı tarafından (imza doğrulaması sorunsuzca yapılıyorsa ve zarfta uygulama yanıtı yer alıyorsa 7431 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapıldıktan sonra sorun yoksa) sistemine kabul edilmesi gerekmektedir. (Önemli Not: GİB İmza ve mühür varlığının kontrolünü yapar, ancak PORTAL DIŞINDA doğrulamasını yapmaz. İmza doğrulaması ile ilgili hatalarda sorun göndericide olabilir. GİB Portal Yöntemini kullanan bir kullanıcının gönderdiği zarf imza hatası alıyorsa sorun alıcıdadır. Hatasız bir gönderim için faturalarınızı oluşturduktan sonra zarflayınız, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra gönderiniz. Bu işlemlerin ardından fatura doğrulanıyorsa sorun alıcıdadır.) Birçok hatada alıcının sisteminin GİB'den farklı şema/şematron kuralları kullandığı ya da http://efatura.gov.tr [^] adresinde duruyusu yapılarak gerçekleştirilen şema/şematron güncellemelerinin alıcının sistemine uyarlanması gerektiği halde uyarlanmadığı durumda ortaya çıktığı görülmüştür. Alıcının sistemini GİB'in güncel şema/şematron kontrolleri ile birebir aynı olacak şekilde oluşturması ve GİB'in izin verdiği değişiklikleri uygulaması gerekmektedir. Güncel şematron kontrolleri E-Fatura Paketi “schematron” dosyası içerisinde yer almaktadır (http://efatura.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-FaturaPaket.zip [^]). Entegrasyon/Özel Entegrasyon yöntemi kullanıcıları duyuruda belirtilen tarihte sistemlerinde bu değişiklikleri yapmalıdır. (Sistem yanıtında 1200 dışında hangi kodu dönülürse dönülsün, zarf başarısız hale düşürülmüş olur. Sadece ve sadece 1200 durumunu dönüldüğünde GİB bunu başarılı olarak algılar ve zarf durumunu 1300'e çevirir.) Zarfın alıcısı zarfa henüz sistem yanıtı dönmediyse GİB bu zarfın durumunu 14780 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler çerçevesinde sorgulamaktadır. Bu durum neticesinde alıcıdan gelen 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI bilgisine istinaden fatura zarfının nihai durumu "1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1220:HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI)" olabilmekte ve zarf başarısız hale düşebilmektedir. Tarafınıza gelen zarflara en geç iki gün içerisinde sistem yanıtı ile dönüş yaparsanız bu tür bir durumla karşılaşmazsınız. Sorun alıcıdaysa alıcı ile irtibata geçilip "1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI (?????)" hata mesajının alıcıya bildirilmesi ve alıcının sistemini düzeltmesi gerekmektedir. Alıcı sistemini düzelttikten sonra gönderici faturayı tekrar göndermelidir VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). Sorun göndericinin imza doğrulamasından kaynaklanıyorsa göndericinin sistemini düzeltmesi gerekmektedir. Gönderici sistemini düzelttikten sonra gönderici faturayı tekrar göndermelidir (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). Entegrasyon/Özel Entegrasyon kurallarına uymayanların entegrasyon/özel entegrasyon kullanıcılıkları GİB tarafından iptal edilecektir. Gönderici 1230 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturaları tekrar gönderirken; - Portal kullanıcısıysa (ARTIK yeni fatura ID'si ile yeniden fatura OLUŞTURULMAMASI gerekmektedir) Zarf Bazında Listeleme ekranındaki ilgili zarfa ait TEKRAR GÖNDER düğmesi kullanılarak faturanın farklı bir zarf ile tekrar gönderilmeye çalışılması sağlanır (Tekrar Gönder düğmesi ile ilgili olarak 12957 numaralı sorunun da cevabına bakınız. VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.) - Entegrasyon/Özel entegrasyon kullanıcısıysa faturayı aynı Fatura Numarasıyla yeni bir zarfla gönderilmelidir (Ek-2e-FaturaUygulamasiSistemYanitiSemaYapisi-v1.3.pdf) (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). |