Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0028704E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2015-11-09 12:202015-11-09 14:17
Bildirenhturkmen 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0028704: arşivlenen faturaya ait yanıt hk.
SoruMerhaba ,

2.11.2015 09:49:38 tarihinde gönderilen bir ticari faturaya ait zarfı alıcı birim tarafından 1215 - DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(2005:SISTEM HATASI ('pac' is an undeclared prefix. Line 1, position 1195.))Gelir idaresi sistemlerinde de faturaya ait durumu kodu 1215'tir. Ve bu fatura bu durumda iken arşivlenmiştir. Fakat alıcı birim 5.11.2015 19:24:15 tarihinde bu faturaya ait Kabul yanıtı dönmüştür.Fatura hatalı iken gelen yanıt basarili olmuştur. Sistemde yanıta ait zarf başarılı olmasına rağmen faturanın durumu ne olması gerekmektedir?
başarılı mıdır? başarısız mıdır?

İyi Çalışmalar.


EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0049370)
zzTUGBA KASIKCI
2015-11-09 13:42

Merhaba,

Fatura zarfının durumu başarısızsa, zarfa dönülen yanıt geçersizdir(1300 durumunda olsa bile).

Alıcının "zarfı alamadım" demesine rağmen alabilip yanıt dönebilmesi çelişkilidir. Alıcı sistemine alabildiği zarfı neden alamadığını belirttiğini araştırmalı ve durumun tekrar yaşanmaması için işlem yapmalıdır.

İyi günler.
(0049377)
hturkmen
2015-11-09 13:54

Bu türde başarısız bir faturaya gelen Yanıt'a
"sistem yanıtı" olarak, hata mesajı ile dönüş yapabilirmiyiz ? böylece yanıtda hataya düşecek 1300 olamayacaktır.
yani, 8 günü geçmiş faturlara yanıtlarına verdiğimiz, hata türünde bir hata ile system yanıtı dönebilirmiyiz ?

yada hatalı faturaya gelen yanıtı "başarı" ile almamız ama faturayı olduğu gibi bırakmamız mı lazım ?
(0049384)
zzTUGBA KASIKCI
2015-11-09 14:17

Yayımlanan kılavuz ya da duyurularda aksi bir durum belirtilmedikçe bu sebepten dolayı başarısız sistem yanıtı dönülmemelidir. (Kaldı ki teknik olarak fatura zarfının durumu 1220 iken başarılı uygulama yanıtı dönülüp sonrasında 1230 durumuna düşürülen fatura zarfları da olabilmektedir.)

Yanıtı fatura zarfından bağımsız şekilde düşünerek kontrol edip sisteminize almanız gerekmektedir. Sonrasında fatura zarfının durumu tekrar kontrol edilerek başarılı olma/olmama durumuna göre, 1300 durumunda olan yanıtın geçerliliğine karar verilmelidir.


Powered by Mantis Bugtracker