Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-06-17 17:21 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0002804 | E-FATURA | e-Fatura Tebliğleri | Herkese Açık | 2014-01-16 07:11 | 2014-06-26 09:25 | |||
Bildiren | gultarhan | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0002804: red cevabı | |||||||
Soru | Merhaba, Red cevabı ile ilgili aşağıdaki konularda bilgi rica ediyoruz; - Bize gelen bir faturaya red cevabı gönderdik fakat karşı taraf kendi sistemlerindeki sorun nedeniyle bu cevabı alamıyorsa sorumluluk hangi taraftadır? - Biz 2013 Kasım ayında bir fatura kesip gönderdik, karşı taraf 20 Ocak 2014'te red cevabı gönderdi? Sanıyorumki sistem buna müsait. 8 günlük süre geçti, bu durumda ne yapmalıyız? Çünkü raporlamalar ayın 5 inde bitirilmişti. İyi çalışmalar Saygılar | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
|
|
(0004915) Gelir İdaresi Başkanlığı 2014-01-27 16:35 güncelleme tarihi: 2014-06-26 09:25 |
1- Size gelen bir faturaya gönderdiğiniz red cevabını karşı taraf almak zorundadır. Sistemlerindeki hatadan dolayı alamadıkları red cevabı için sorumluluk onlara aittir. E fatura sistemine kayıtlı kullanıcılar sitemlerini ayakta ve çalışır tutmak zorundadır. 2- Türk ticaret kanununa göre faturayı alan taraf 8 günlük süre içinde red etmezse kabul etmiş sayılır. Bu nedenle gönderdiğiniz faturayı kabul edilmiş sayabilirsiniz. Ancak aranızdaki ticari ilişki gereği süresinden sonra gelen red cevabı için karşılıklı mutabakata varabilirsiniz. Bu durumda faturaya gönderilen reddi kabul ederseniz ilgili fatura için muhasebe kayıtlarınızda gerekli düzeltmeleri yapmanız gerekmektedir. Genel Açıklama: Zarfların (ve içerisindeki faturaların) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır. GİB gönderici ile alıcı arasında aracıdır. Faturayı gönderen taraf faturanın ulaşıp ulaşmadığının takibini yapmalıdır. |