Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0002481E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-01-11 12:472019-04-09 19:22
BildirenCihatOz 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0002481: 7 günlük itiraz fatura tarihinden mi yoksa yüklenme tarihinden mi
Sorumerhaba

1-)müşterimize fatura yolladık,başarı ile iletildi mesajını gördük.7 günlük itiraz hakkı fatura tarihi ile yoksa yüklediğimiz tarih itibarıyla mı başlar.

2-)müşterinin cevaplaması gereken 7 günlük sürede cevap vermeyip,8.gün red cevabı yollarsa tekrar aynı irsaliyeye fatura mı kesmeliyiz?

3-)8.gün red cevabına,aynı irsaliyeyi gerekli düzeltmeleri yaparak yeni bir fatura oluşturacağımızdan,irsaliye tarihi ile fatura tarihi arasında 8 günlük fark oluşur,bu da cezai yükümlülük oluşturmazmıdır?

Saygılar,
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0026363)
DERYA ONER
2014-10-14 10:45

1) Burada esas olan faturanın alıcı firmaya ulaştığı tarihten itibaren 8 gün (Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre) içinde itiraz edilmesidir. Bu süre aşılmış ise harici yollardan (noter kanalı ile) itiraz edilebilir.
2)7 günlük süre Vergi Usul Kanununda yer alan mal veya hizmet tesliminden sonra fatura düzenleme süresidir.
Eğer tekrar fatura düzenlenmesi gerekiyorsa ve İrsaliye tarihinden 7 gün geçmiş ise yeni faturanın Not ya da Açıklama kısmına eski faturanın tarih ve numarası yazılarak bu faturanın reddedildiği için bu tarihe yeniden fatura düzenliyorum şeklinde bir açıklama yazılması gerekiyor.

Konuyla ilgili detaylı bilgiyi mevzuat birimlerinden veya 444 0 189 numaralı Vergi İletişim Merkezinden alabilirsiniz.


Powered by Mantis Bugtracker