Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0022039E-FATURAe-Fatura DiğerHerkese Açık2015-04-15 09:092016-01-24 22:58
Bildirenseviye irmak 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0022039: E-Fatura Seri Takibi
SoruMerhaba,

Özel Entegratör kullanıcısıyız. Şirket merkezimiz için 3 ayrı muhasebe proğramından fatura kesiyoruz. Hataları engellemek adına tüm kestiğimiz faturalar entegratörümüzün portalında taslağa düşüyor.
Burada kontrollerimizi yaparak Faturanın gönderme işlemini tamamlıyoruz. Fakat burada hatalı fatura oluştuğunda taslak olan faturayı siliyoruz. Dolayısıyla aynı faturayı yeniden sistemde kesmek istediğimizde yeni bir seri numarası ile faturamız oluşuyor. Bu Taslakta iken iptal edilen faturanın hiçbir izi bulunmuyor.

Bu seri numarası hiç kullanılmamış gibi görünecek bunun bir sakıncası olur mu?

Aynı işlem taslakta faturayı gönderdiğimizde iptal yada hatalı olarak dönen faturalarda da geçerli. Bu seri numarası bir daha kullanılmıyor.

BU iki durumda da seri numarasının kullanılmıyor olmasının sakıncası olurmu? Teşekkürler
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0035858)
zzTUGBA KASIKCI
2015-04-15 09:35

Merhaba,

Kullanıcı fatura serisinde atlama yapmamalıdır. İptal edilen fatura numarası bir daha kullanılmayabilir ancak kullanıcının bu faturanın XML'ini İPTAL faturası olarak saklaması gerekmektedir. E-Fatura Görüntüleyici ile bu faturayı açıp sorguladığınızda faturanın GİB'den başarıyla geçmediği, haliyle iptal faturası olduğu anlaşılacaktır. Aynı zamanda da fatura numarasında atlama olmayacaktır.

Hata alan faturalarla ilgiliyse farklı bir durum söz konusudur. Hatanın durum koduna göre 2614 numaralı sorunun cevabındaki bilgilere göre işlem yapılması gerekmektedir. Örneğin 1230 hatası alan bir fatura aynı numara ve içerikle yeniden zarflanarak gönderilmelidir. Yani aynı fatura numarası kullanılmalıdır.

Bu bilgilere göre sisteminizi düzenlemeniz gerekmektedir.

İyi günler.


Powered by Mantis Bugtracker