Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0017009E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-11-27 15:072014-12-22 11:13
Bildirenqufuks 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0017009: 7 Günlük süreyi aşmış fatura
Soruirsaliye tarihi 7.11.2014
fatura tarihi 14.11.2014
fatura gib-e gönderiliş tarihi 14.11.2014
müşterime faturanın düşme tarihi 27.11.2014
müşterim gib portalını kullanıyor,onay veremediği için faturamı işleyemiyor
gib portalında fatura onaylanmış oluyormu
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0029162)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2014-12-22 10:47

Gönderilen ticari faturanızın reddedilme sebebi neyse kendi aranızda konuşup anlaşılan hususlarda yeni fatura düzenlemeniz gerekiyor. Yeni düzenlenecek faturanın NOT ya da AÇIKLAMA kısmına irsaliye tarihi ve numarası, reddedilen faturanın tarih ve numarasını yazarak bu faturanın reddedildiği için bu tarihe yeniden fatura düzenliyorum şeklinde bir açıklama yazarak VUK daki 7 günlük süre aşımı için yeterli olur.
7 günlük süre aşımından sonra sistemimize düşen fatura için de kabul ve red cevabı dönebilmeniz gerekmektedir. Söz konusu yasal sürenin dışında da mükelleflerin karşılıklı olarak anlaşmaları durumunda red cevabı verebilirler. Eğer red cevabı veremiyorsanız süresi dolduğu için de kabul etmiş sayılacağınızdan söz konusu faturanıza harici yollarla (örneğin noter aracılığıyla) itiraz edebilirsiniz.


Powered by Mantis Bugtracker