Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2025-04-21 01:05 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0001603 | E-FATURA | e-Fatura Teknik Sorular | Herkese Açık | 2014-01-02 17:21 | 2014-01-22 13:25 | |||
Bildiren | muammersadi | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0001603: hata ayrıntısı hakkında | |||||||
Soru | SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI | |||||||
Ek Bilgi | gönderdiğim zarflardan sonra bu hatayı alıyorum. bu karşı tarafa iletilmemiş anlamına mı geliyor ve bu faturaları yeniden mi düzenleyeceğim ? | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
|
|
(0001839) zzTUGBA KASIKCI 2014-01-02 17:35 güncelleme tarihi: 2014-01-22 13:25 |
Fatura alıcıya teslim edilmiş ancak alıcı tarafından zarfta hata tespit edilmiş olabilir. Bu noktada şu ayrım önemlidir: - Uyarıda "GİB'DEN GELEN HATA MESAJI" yazıyorsa sorun göndericidedir. Hatasız bir gönderim için faturalarınızı oluşturduktan sonra zarflayınız, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra portale yükleyip gönderiniz. Fatura XML'ini oluşturan program faturayı/zarfı hatalı üretmektedir. Bu konu ile ilgili olarak program sağlayıcınız ile görüşmeniz gerekmektedir. Sorunu düzelttikten sonra faturaları doğru bir şekilde oluşturup tekrar göndermeniz gerekmektedir. - Uyarıda "ALICI POSTA KUTUSUNDAN GELEN HATA MESAJI" yazıyorsa sorun alıcıdadır. Gönderici bu hata ile ilgili alıcıyı bilgilendirmeli, alıcı sorunu giderdikten sonra gönderici faturayı tekrar göndermelidir. Alıcı schematron kurallarını güncellememiş, eski schematron kurallarını kullanıyor olabilir. (Ek bilgi: GİB İmza ve mühür varlığının kontrolünü yapar, ancak doğrulamasını yapmaz. İmza doğrulaması ile ilgili hatalarda sorun göndericide olabilir.) Portalden fatura gönderirken yeni bir fatura oluşturmanız/yüklemeniz gerekmektedir. Fatura alıcıya giderken hata aldığı için mükerrer gönderim olmamaktadır. Bu hatayı aldığınız faturayı da sisteminizdeki gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklamanız gerekmektedir. Fatura gönderiminde süre sorununuz varsa 433 nolu tebliğ kapsamında alıcıya e-fatura kesebilirsiniz. |