Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0014186E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-08-13 14:342018-02-27 15:02
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0014186: 1191 Gönderilen sistem yanıtı daha önce gönderilen bir zarfa referans değildir.
SoruMerhaba,

"1191 Gönderilen sistem yanıtı daha önce gönderilen bir zarfa referans değildir." hatası alıyorum sebebi ne olabilir?

İyi günler.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0023564)
zzTUGBA KASIKCI
2014-08-13 14:35
güncelleme tarihi: 2016-04-21 09:54

Merhaba,

Bu durumun birkaç sebebi olabilir:
1. Doğru zarfa doğru şekilde sistem yanıtı vermiyorsunuzdur. (yanlış referans ya da yanlış/ters etiket -13533 numaralı soruya bakılabilir- kullanıyor olabilirsiniz)
2. Zarf alındıktan sonra gönderici ya da alıcının etiket bilgisi değişmiş olabilir.
3. 48 saatten sonra başarısız (1200 kodu dışındaki bir kod bilgisini içeren) sistem yanıtı dönmeye çalışıyorsunuzdur. 48 saatten sonra dönülen sistem yanıtları eğer başarısız dönülürse Merkez buna hata verir. 1220 durumundaki bu zarfla ilgili olarak 5390 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler geçerlidir. (Başarılı dönülürse zarfın durumu merkez tarafından 1300 yapılır.) (07.01.2015 tarihli duyuru)
4. Daha önce sistem yanıtı verilmiş bir zarfa ikinci bir sistem yanıtı verilmeye çalışılıyordur. Bir zarfa birden fazla sistem yanıtı dönülemez. İkinci kez (ve daha sonraki denemelerde) sistem yanıtı verilmeye çalışıldığında bu hata verilir. (5818 numaralı sorunun cevabında belirtilen yanlış işleyişten kaynaklı olarak da bu durum oluşabilir.)
5. Sistem yanıtının göndericisinin etiket bilgisi değiştiyse yeni etiketle yapılan gönderimde de bu hata alınır. Çünkü sistem yanıtında kontrol fatura/uygulama yanıtı zarfındaki etiketlere istinaden yapılmaktadır.
6. Merkezde genellikle yılda bir defa, şubat ayında çalışma yapılmaktadır. 2015 yılı için 15 Şubat, 2016 için 4 Şubatta çalışma yapılmıştır. Bu çalışmadan önce gönderilen bir zarfa çalışma sonrasında (başarılı ya da başarısız) sistem yanıtı dönülmeye çalışıldığında bu hata alınır.
7. Sisteminize gelen ancak sisteminizin alamadığını belirttiği, 1210 ya da 1215 durumundaki bir zarfa sistem yanıtı verilmeye çalışılıyordur.
8. Merkezdeki durumu 1163 olan bir zarfa sistem yanıtı verilmeye çalışılıyordur.

İlk altı durumda 1220 durumundaki zarftaki fatura geçerlidir, başarılı sistem yanıtı dönülmüş gibidir. 1220 durum koduyla ilgili olarak 5390 numaralı sorunun cevabına bakınız. Söz konusu fatura ya da uygulama yanıtının alıcısı faturayı ya da uygulama yanıtını (3024 numaralı sorunun cevabındaki imza doğrulaması ve 7431 numaralı sorunun cevabındaki süresinden sonra uygulama yanıtı gönderimi gibi geçerli sebeplerden dolayı) kabul etmek istemiyorsa sistem yanıtı dönemeyeceğinden fatura ya da uygulama yanıtına harici yollarla itiraz etmeli ve ardından karşı tarafa bilgi vermelidir.


Ek Bilgi:

GİB E-Fatura Merkezi günün tarihinden 7 gün ile 14 gün öncesi aralığındaki 1220 durumunda kalan zarfların sorgulamasını yapmaktadır. Bu zarfların durumlarını alıcıların yazılımlarından sorgulayıp durumlarını GİB'de güncellemektedir. Özetle sistem yanıtı dönülmeyen zarfların durumunu GİB sorgulamaktadır. Bu işlem zarfların 1220 durumunda kalmasını engellemek için yapılmıştır.

Öncelikle zarfa sistem yanıtlarını GİB sorgulamadan, zarf sisteminize ulaştıktan sonraki en kısa sürede dönmelisiniz. Eğer sistem yanıtı dönmediyseniz ve GİB bunu sorguluyorsa zarfın durumu neyse onu dönmelisiniz. Başarılı şekilde işlemişseniz 1200, hata varsa hata kodunu dönmelisiniz. Sistem yanıtını nasıl dönüyorsanız aynı şekilde bu sorgulamaya da o şekilde cevap vermelisiniz.

Yani zarfı işler işlemez zarfın başarılı/başarısız işlendiğine dair sistem yanıtını dönünüz.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker