Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-11-21 15:55 +03 |
Tüm Projeler | E-ARSIV | E-DEFTER | E-FATURA | E-İRSALİYE | E-MM | E-SMM | OKC | STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | |||||||
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme | |||
0001155 | E-FATURA | e-Fatura Mali Mühür / E-İmza | Herkese Açık | 2013-12-27 12:02 | 2020-09-15 10:38 | |||
Bildiren | OTOPCUOGLU | |||||||
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | |||||
Konu | 0001155: fatura alıcıya gönderildikten sonra hata msj alınmıştır. | |||||||
Soru | Portaldan düzenlenen Ticari Fatura senaryosunda kesilen fatura onaylanmoştır. Onaylanan Fatura alıcıya gönderilmiştir. Daha sonra "Zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilmeyecek. Hata ile ilgili ayrıntılı bilgiyi zarf bazında listeleme ekranında bulabilirsiniz." mesajı fatura ekranında görülmüşrtür. Zarf görüntüleme ekranında "Posta Kutusu yanıtı geldi. Alıcının Posta Kutusu zarfta hata tespit etti: Alıcı zarfın içeriğindeki faturaları değerlendirmeyecek. Lütfen gelen hata mesajını inceleyip zarfın içeriğindeki faturaları gözden geçiriniz. Alıcıdan gelen hata mesajı: Mali mühür kaydedilemedi." hatası vermektedir. konuya ilişkin olarak; 1- fatura VUK açısından posizyonu nedir. 2- "onaylandı" msj görüntülendikten sonra mali mühür hatasının oluşma nenedini nedir. 3- fatura onaylandı msj görüntülendikten sonra hata msj ayrıntısında "IMZA KAYDEDILEMEDI" ekranda görüntülenmektedir. İmza kaydedilmedi hatası var ise fatura onaylanamadı demesi gerekemez mi | |||||||
Etiketler | Hiçbir etiketi yok. | |||||||
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır. | |||||||
Eklenen Dosyalar | ||||||||
Cevap | |
(0001442) zzTUGBA KASIKCI 2013-12-28 18:25 güncelleme tarihi: 2014-04-25 17:32 |
Hatada da söylediği gibi, zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilmemiştir. Yani hiç oluşturulmamış gibidir (VUK açısından bir geçerliliği yoktur.). Zarftaki hataların birçok sebebi olabilir. Bunlardan birkaçı; faturayı harici bir program ile oluşturuyorsanız faturanız yanlış oluşturuluyor olabilir ya da zarflama işlemi sırasında hata yapıyor olabilirsiniz. Faturayı doğru oluştursanız bile, alıcı posta kutusu zarfta hata tespit edebilir. Bu durumda alıcı ile görüşmeniz gerekir. GİB burada gönderen ile alıcı arasında aracıdır. Alıcıdan gelen yanıtı göndericiye olduğu gibi iletmektedir. Zarf bazında listeleme ekranında faturanıza ilişkin hata bilgisini incelemeniz gerekmektedir. Sorun sizdeyse faturanızı düzeltmeniz, alıcıdaysa alıcının sistemini düzeltmesi gerekmektedir. Ardından faturanızı tekrar göndermeyi denemelisiniz. Portal kullanıcısı olduğunuz için bahsettiğiniz "IMZA KAYDEDILEMEDI" hatası alıcı tarafından gönderilmektedir. GİB bu mesajı değiştirmeden size aktarmaktadır. Alıcıya hangi durumda bu hatayı size gönderdiğini sormanız gerekmektedir. Sorun alıcıdaysa alıcının sistemini düzeltmesi gerekmektedir. Sorun sizdeyse sizin ilgili düzeltmeleri yapmanız gerekmektedir. Ardından tekrar fatura gönderebilirsiniz. Yeni fatura ID'si ile yeniden fatura oluşturulması ve bu hatalı faturaların gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklanması gerekmektedir. Yeniden oluşturulan faturalarda daha önce hata alınan fatura numarasına ve hata sebebine ilişkin bilginin faturanın not alanına yazılması uygun olacaktır (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). Bu durum düzeltilmediği takdirde aynı alıcıya gönderdiğiniz faturalarda bu sorun devam edebilir. |