Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0004707E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-02-13 15:502014-02-19 09:45
BildirenGamze Ozgur 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0004707: MÜŞTERİNİN SİSTEMDE SEHVEN GÖRÜNMESİ
SoruSayın yetkili,
sisteme kayıtlı müşteriler arasında görünen müşterime kesmiş olduğum 2 adet ticari faturamla ilgili kabul edildi yanıtı alamayınca müşteriyle diyaloğa geçtim.Bana söyledikleri sistemde isimlerinin sehven kayıtlı olduğu ve portala dahil olmadığı herhangi bir şifrelerinin de bulunmadı şeklindedir.Bu durumda faturalar reddedilemedi ve sistemde görünüyor.Ben elden fatura kesmek durumunda kaldım.Çifte işlem olmaması için nasıl bir yol izlemeliyim?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0007178)
zzADEM YILMAZ
2014-02-18 11:38

Sayın ilgili;

Söz konusu firmalar sehven dahi olsa uygulamaya başvuruda bulunduklarından ve kayıtlı kullanıcılar listesinde unvanları yayınlandığından dolayı sizin düzenlemiş olduğunuz kağıt faturaların hiçbir yasal hükmü bulunmamaktadır. Portal yönteminde portal hesabına bağlanmak için herhangi bir şifreye ihtiyaç bulunmamaktadır. Mükelleflerimiz aldıkları mali mühür ile sisteme şifresiz bir şekilde direk bağlanabilirler. Sizin elektronik ortamda kesmiş olduğunuz ticari faturalar yasal olarak geçerli faturalar olup söz konusu kağıt faturalar geçersizdir ve beyan edilmesi durumunda sistemde aynı mal ve hizmet satışından dolayı bir elektronik fatura bulunduğundan yasal olarak cezai müeyyideleri bulunmaktadır. Burada sizin yapabileceğiniz hiçbir işlem bulunmamakta olup fatura düzenlediğiniz ilgili firmalar sisteme bağlantı yapıp söz konusu ticari faturaları ya kabul edecekler ya da reddedeceklerdir. Ayrıca uygulamaya sehven başvuru yapmışlarsa eğer biran önce Başkanlığımıza başvuruda bulunuz portal hesaplarını kapatmalıdırlar. Sizin düzenlediğniz elektronik fatura geçerli bir faturadır.
(0007270)
Gamze Ozgur
2014-02-19 09:25

Mailiniz üzere bugün sisteme tekrar baktım ve müşterinin sistemden çıkartıldığını gördüm bu durumda ne yapmam gerekiyor.
(0007295)
zzADEM YILMAZ
2014-02-19 09:45

Sayın ilgili;

Sizin göndermiş olduğunuz faturalar geçerli faturalar olup bu aşamadan sonra sizin tarafınızdan iptali söz konusu değildir. Bu faturanın iptal olması için ilgili firma tarafından reddedilmesi gerekmektedir. Bu aşamadan sonra sorumluluk sizin fatura düzenlediğiniz firmadadır.


Powered by Mantis Bugtracker