Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0003615E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2014-01-24 14:282014-01-28 12:07
Bildirens_zeren 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0003615: Nev'i Değişikliği
SoruFirmamızın mal satışı gerçekleştirdiği e-fatura kullanıcısı şirketlerden biri nev'i değişikliğine giderek A.Ş oldu. Bize geç bildirim yaptılar ve bu süreçte A.Ş'ye göndermemiz gereken e-faturayı kapanmış durumda olan LTD şirkete gönderdik. Gönderdiğimizde posta kutusuna ulaşmadığına ve hesabın kapalı olduğuna dair bir uyarı görünmedi ekranda. Portala girip faturanın durumuna baktığımızda alıcının posta kutusuna ulaşmış görünüyor. Firma ile görüştüğümüzde portal hesaplarının kapalı durumda olduğunu ve bizim gönderdiğimiz faturayı reddedemeyeceklerini söylüyorlar. Söz konusu faturayı kağıt fatura şeklinde tekrar A.Ş olarak düzenleyip göndereceğiz fakat Portaldan gönderdiğimiz LTD şirketine kesilen faturanın iptal edilmesi gerekiyor. Bu iptali gerçekleştirmek için nasıl bir yol izlemeliyiz? Bilgi verirseniz sevinirim. İyi çalışmalar dilerim.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0004888)
zzADEM YILMAZ
2014-01-27 14:37

Portal hesabı kapalı olan bir mükellefe fatura gönderme imkanınız bulunmamaktadır. Nevi değişikliğine giden firma eski hesabını kapattırmamış veya siz fatura gönderdikten sonra kapatmış olabilir. Göndermiş olduğunuz faturalarınızı iptal ettirme şansınız bulunmamaktadır. Faturayı gönderdiğiniz firma eski unvanlı hesabından söz konusu faturaları alıp iade faturası ile size geri göndermelidir. Bu durumda sizin yapabilecek bir şeyiniz bulunmamaktadır. Nevi değişikliği yapan firma gerekli işlemleri yaptırmalıdır.


Powered by Mantis Bugtracker