(0015552)
|
2014-05-02 15:17
(güncelleme tarihi: 2016-02-24 10:37) |
|
Merhaba,
Zarfların (ve içerisindeki faturaların ya da kabul/red yanıtlarının) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır.
GİB gönderici ve alıcı arasında aracıdır. Gönderdiği zarfın durumunun takibini yapmak göndericinin sorumluluğundadır.
Zarf durumunu sorgulama işlemi şu şekilde yapılabilir:
- GİB-Portal yöntemi kullanıcıları 3148 numaralı sorunun cevabına göre zarf durumunu sorgulayabilir.
- Entegrasyon ya da özel entegrasyon yönteminde ilgili yazılım getApplicationResponse metodu ile zarf durumunu sorgulayabilir. Sorgulama işlemi için yazılım sağlayıcınızla görüşünüz.
İyi günler.
|
|