(0011926)
|
2014-04-07 12:23
(güncelleme tarihi: 2016-04-06 09:10) |
|
Merhabalar,
Evet Mali Mührünüzün doğrulanması gerekiyor. Faturada en küçük değişiklik faturanın mührünü bozar. Güncel E-Fatura Görüntüleyici'yi http://efatura.gov.tr [^] adresinden indirip tekrar deneyiniz. Doğrulanamıyorsa bu fatura üzerinde bir şeyleri değiştirmiş olabilirsiniz.
Eğer dediğiniz gibi mali mühürünüzün doğrulanamadığı başka faturalarınız varsa;
Hatasız bir gönderim için entegrasyon ve özel entegrasyon kullanıcıları faturaları oluşturduktan sonra zarflamalı, daha sonra zarftan çıkarıp E-Fatura Görüntüleyicide açtıktan ve doğruladıktan sonra göndermelidir.
GİB İmza ve mühür varlığının kontrolünü yapar, ancak doğrulamasını yapmaz. Eğer alıcı doğrulama kontrolünü yapmadıysa faturaları sistemine almış olabilir. Daha önce göndermiş olduğunuz faturalar teknik olarak alıcıya ulaşmış olabilir. Ancak imza doğrulaması yapılmadığından faturalar geçerli değildir. İnceleme sırasında hem siz hem de alıcı için sorun teşkil eder. Bu nedenle bu durumdaki faturalar için 9920 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapılmasıg erekmektedir. Ardından imza doğrulamasını doğru şekilde yaparak (özel entegratörünüzle görüşünüz) faturaları yeniden göndermeniz gerekmektedir.
“SORULARI GÖRÜNTÜLE” sayfasındaki “ARA/Filtrele” bölümünden arama yapabilirsiniz. Bu şekilde soru sormaksızın çözüme çok daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar.
|
|