Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0005301E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-02-25 14:362014-02-25 14:45
BARIS GAYRET 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
0005301: satış faturası alıcıya iletilmemesi
KESMİŞ OLDUĞUMUZ TEMEL FATURA ALICIYA İLETİLEMEDİ. GİB'DEN GELEN MESAJDA "ZARF ALICIYA İLETİLMEYECEK, LÜTFEN GELEN HATA MESAJINI İNCELEYİP GÖNDERMEK İSTEDİĞİNİZ FATURALARI GÖZDEN GEÇİRİNİZ. GİB'DEN GELEN HATA MESAJI: ELEKTRONİK FATURA MERKEZİ ALICISININ POSTA KUTUSUNDAN GELEN CEVAPTA HATA OLDUĞUNU TESPİT ETTİ." BU DURUMLA İLGİLİ ÖNERİLERİNİZİ RİCA EDERİM.
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0008144)
2014-02-25 14:45   
Merhabalar;
" ALICISININ POSTA KUTUSUNDAN GELEN CEVAPTA HATA OLDUĞUNU TESPİT ETTİ." ifadesinden de anlaşılacağı üzere alıcının sistemi gönderdiğiniz fatura da hata tespit etmiş. Alıcı ile irtibata geçiniz. "Zarf Bazında Listeleme" ekranında "Hata Ayrıntısı"na tıkladığınızda bilgi ekranında hatayı görebilirsiniz. Alıcının GIB'den geçen bir faturayı alması gerekmektedir. Hata alınan faturayı portal kullanıcıları tekrar gönderim yapamamaktadırlar. Ancak entegrasyon veya özel entegratör yöntemlerini kullanan mükellefler aynı faturayı tekrar zarflayıp gönderebilirler. Portal kullanıcıları ise yeni fatura numarasıyla yeni bir fatura oluşturup gönderebilirler.
İyi çalışmalar..