Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0046717E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2016-08-24 12:562018-02-14 16:25
mavimurat 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0046717: TİCARİFATURA SENARYOSUNDA İADE FATURASININ REDDİ
Merhaba,

efatura.gov.tr'deki UBL-TR Ticari Fatura Senaryosu - v1.2.pdf isimli dokümanda Ticari Senaryoda düzenlenen İade faturasının RED'i yapılamayacağı yazıyor. Bunun mantığı nedir.
"C.İade Faturası Düzenlenmesi:
Faturanın alıcı veya satıcı tarafından yasal defterlere kaydedilmesinden sonra ortaya çıkan nedenlerden dolayı malın tümünün ya da belirli kalemlerinin iade edilmesi halinde alıcı, malın iade nedenlerini de yazdığı “IADE” uygulama yanıtını iade faturası ile birlikte düzenleyerek satıcıya gönderir. Satıcı iade faturası ile birlikte uygulama yanıtını da yasal saklama müddetince muhafaza eder. İade faturası “UBL-TR Fatura”
formatındaki fatura tipi (invoice type) alanından iade faturası seçeneği kullanılarak düzenlenir. İade edilen mala ait satış faturasının tarihi, numarası, evrensel tekil tanımlama numarası ve iade nedeni iade faturasının genel açıklamalar bölümüne yazılır. İade faturası üzerinde AdditionalDocumentReference alanına iadeye konu olan satış faturasının bilgileri girilerek iade faturasıyla satış faturası ilişkisi kurulabilir.
İade faturası tamamıyla yeni bir faturadır. e-Fatura uygulaması içerisinde gönderilen iade faturasına tekrar uygulama yanıtı gönderilerek “KABUL” veya “RED” işlemi yapılamaz. Bu işlemler harici yollardan yapılmalıdır."
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0084615)
2016-12-02 12:41   
Sayın ilgili,
İade faturasına tekrardan iade işlemi yapılamayacağından dolayı Kabul ve ya Red işlemi yapılamaz.
İyi günler.

(0084634)
2016-12-02 13:47   
Merhaba,
Cevabınızı diğer kullanıcılarla da paylaşabilmemiz için durumunu Özel'den Genel'e dönüştürebilir misiniz.