(0073743)
|
2016-05-05 16:35
(güncelleme tarihi: 2016-05-05 18:08) |
|
Merhaba,
Öncelikle gönderilen zarfın durumunu GİB'den web servisle sorgulayınız.
- Zarf durumu başarısızsa, gönderici tarafından geçersiz fatura beyan edilmiş demektir. Bu durumda teknik olarak 2614 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler geçerlidir. Teknik olarak yeni gönderimin başarılı olması durumunda;
1. gönderilen Faturanın numarası ve tarihi, başarısız olan fatura ile aynı ise;
- Göndericinin kdv beyannamesinde ve ba-bs bildirimlerinde herhangi bir düzeltme yapmasına gerek bulunmamaktadır.
- Alıcı ise yeni gelen faturayı kayıtlarına alabilir.
2. gönderilen Faturanın numarası ve tarihi, başarısız olan fatura ile farklı ise;
- Gönderici düzeltme beyannamesi ile gerekli düzeltmeleri yapmalı
- Alıcı yeni gelen faturayı kayıtlarına almalı.
- Zarf durumu başarılıysa, geçerli fatura alıcı tarafından beyan edilmemiş demektir. Bu durumda teknik olarak 4749 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler geçerlidir.
- Göndericinin herhangi bir düzeltme vb. işlem yapmasına gerek yoktur.
- Alıcı VUK açısından sorumluluklarını yerine getirmelidir.
Mevzuatsal yükümlülükler için ilgili mevzuat birimlerinden bilgi alınmalıdır.
|
|