Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0040856E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2016-03-21 11:492016-04-28 11:57
GAMZE BUYUKACIKGUL 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0040856: E-fatura ulaşmaması
merhaba,
E-fatura kullanıcısı olan bir firmamız sisteminden e-fatura düzenleyerek tarafımıza göndermiştir. fakat fatura bizim e-fatura sistemimize düşmemiş. karşı taraf faturayı tekrar gönderemiyormuş. Bu durumda ne yapmamız gerekir.
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0069999)
2016-03-21 15:24   
Merhaba,

Zarfların (ve içerisindeki faturaların) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır.

Bu şekilde genel sorulara cevap verilememektedir. Durumun incelenmesi için sorularınızda şu bilgileri YAZIYLA eklemeniz gerekmektedir:
- Faturanın göndericisinin vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası)
- Faturanın alıcısının vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası)
- Faturanın zarf numarası
- Faturanın fatura numarası
- Göndericinin zarf durumunu sorguladığında gördüğü durum kodu

İyi günler.