Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0003929E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-01-30 22:062014-02-19 10:15
necdetkaramisir 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
0003929: Zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilmeyecek
Aynı Firmaya Gönderdiğimiz 7 adet Temel Faturanın 4 adedi normal gönderilmiş olup son 3 faturada sonradan Fatura Bazında Listeleme Ekranında "Zarfta hata olduğu için fatura alıcıya iletilmeyecek" mesajı alınmıştır. Firma ile görüşüldü entegratörün sisteminde hata var alamıyoruz dediler, sonrada hata giderildiği faturaların alındığını bildirdiler. Ancak sistemde hata aynen duruyor. Faturamız geçerli midir? Alındığına dair mesaj gelmediği için Fatura geçersiz mi sayılmalıdır. Geçersiz ise ne yapmalıyız. Tekrar gönderilemiyor. Yeni bir fatura düzenlenerek yerine o fatura mı kullanılmalıdır. Biz Yazılım firmasının programını kullanarak portala aktararak sistemi kullanıyoruz.
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0007318)
2014-02-19 10:05   
sayın ilgili,

hata mesajı dönen zarf ve içeriğindeki faturalar başarısız kabul edilmekte ve sistemden kaydı silinmektedir. bu nedenle söz konusu faturanın yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. aksi takdirde sizin açınızdan düzenlenmemiş sayılır ve alıcısı tarafından gider olarak kullanılması mümkün bulunmamaktadır.

iyi çalışmalar.