Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0028458E-FATURAe-Fatura Özel EntegrasyonHerkese Açık2015-11-04 12:112015-11-16 14:08
sena 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0028458: 1215 DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(1140:DOKUMAN AYRISTIRILAMADI)
Merhaba,

XXX San.Tic. Ltd. Şti tarafından gönderilen 30.11.2015 ve 20.11.2015 tarihli 2 fatura
****1215 : DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(1140:DOKUMAN AYRISTIRILAMADI)
hatasını aldığından alıcıya gönderilememektedir.

Fatura hataya düştükten sonra bir kaç kez aynı tarih ve numarayla tekrar tekrar gönderilmeye çalışılmış ama hata almaya devam etmektedir. Nasıl bir yol izlemeliyiz?

HID2015000005127-48805a20-ad33-4af6-a5a7-67bb998ed7c9 31.10.2015 gıb’e iletildi
HID2015000005126-80ce24ea-aef7-46e5-85a5-740659d8f002 31.10.2015 gıb’e letildi
HID2015000005095-ea7c8c3e-1673-4298-ba2d-bd331825de59 30.10.2015 hata(1140)
HID2015000004933cdd536b2-325e-422e-962b-024b2f7582c3 20.10.2015 hata(1140)

Firma bilgilerimiz aşağıdaki gibidir.

gönderici firma:XXX San.Tic. Ltd. Şti
vergi no: XXX

Alıcı firma:YYY San.ve Tic. AŞ
vergi no: YYY
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0049239)
2015-11-06 18:14   
(güncelleme tarihi: 2015-11-16 14:05)
Merhaba,

1215 DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI.(1140:DOKUMAN AYRISTIRILAMADI) hatasında alıcının entegrasyon sistemini yanlış şekilde işlem yapmaktadır. Önce sistemine gelen zarfı almalıdır. Zarf alındı demelidir. Sonra bunun ile ilgili zarf durumunu sistem yanıtı ile dönmelidir. İş akışında bir problem var:
   - İlk önce zarf alınır ve alındı diye dönüş yapılır. Bu aşamada yorum yapılmaz, zarf işlenmez ve kodla dönüş yapılmaz.
   - Web servisi zarfı alabildiğini belirttikten sonra zarf işlenip şema, şematron, veri, imza vb kontrolleri yapılır. Buna göre sistem yanıtı dönülür.

Web servis yanıtında alıcının sistemi zarfı alamadığını belirtmiş. Dolayısıyla GİB verilen bu bilgiye istinaden zarfı alamıyor diye zarf durumunu (önce 1210, sonraki 3 denemede de durumun devam etmesi üzerine) 1215 yapmış. Eğer alıcı zarfı sistemine alabiliyorsa durum kodu dönülen sistem yanıtının içinde, yani sistem zarfın içindeki ilgili alanda olmalıdır. Web servis isteğine exception fırlatıp 1140 dönülmemelidir. Web servis isteklerine normal dönüş yapılmalıdır.

Alıcıyı bu yönde uyarınız. Uyarınıza rağmen aynı durum devam ederse Yeniden Aç düğmesiyle bu soruyu tekrar açıp bilgi veriniz.

İyi günler.