Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0024591E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2015-07-21 11:252015-07-28 15:52
mujdataydin 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0024591: Faturalarımı Onaylayamıyorum
Merhaba,
Portala giriş yapabiliyorum, faturalarımı listeleyebiliyorum fakat onaylama işleminin sonundaki "Onayla" butonuna tıkladığım anda donup kalıyor. Bir süre sonra en üstteki pencere kayboluyor ve en başa dönüyoruz.

İşletim sistemi: Windows 8.1
Javanın en son birkaç sürümünü yükleyerek denedim, ilgili parametre girişini yaptım. Farklı browserlarla denedim. Hepsinde aynı sonucu aldım. Windows 7 işletim sistemli Başka bir bilgisayarda denediğimde işlemlerimi sağlıklı bir şekilde yapabiliyorum.
Hiçbir etiketi yok.
jpg 20150721_111216 (Kopyala).jpg (263,512) 2015-07-21 11:25
http://forum.efatura.gov.tr/file_download.php?file_id=7088&type=bug
jpg

rtf Yeni Zengin Metin Belgesi.rtf (834,850) 2015-07-22 11:54
http://forum.efatura.gov.tr/file_download.php?file_id=7095&type=bug

Cevap
(0041807)
2015-07-21 15:04   
Merhaba,

ilk önce işletim sisteminizin 32 bit mi 64 bit mi olduğuna dikkat ediniz.

Google Chrome tarayıcısı (42.0.2311.90 sürümü) Java eklentisini engellemiş durumdadır (Kaynak: https://java.com/en/download/faq/chrome.xml [^] [^] [^]). Geçici olarak Java eklentisi Google Chrome tarayıcısı için aktifleştirmek istenirse şu bağlantıdaki bilgiler kullanılabilir: https://java.com/en/download/faq/chrome.xml#npapichrome. [^] [^] [^]

Google Chrome'un güncellemesi ile birlikte Google Chrome tarayıcısı ile GİB-Portaline girişte ve fatura onaylamada sorunların yaşandığı gözlemlenmiştir.

Bu nedenle Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari gibi farklı internet tarayıcıları ile portale giriş yapabilirsiniz. Girişte ve fatura onaylamada sorun yaşamıyorsanız ilgili Java sürümü ve tarayıcıyı kullanmaya devam ediniz. Mevcut Java sürümü ile diğer tarayıcılarda da sorun yaşamanız durumunda:
   * Mevcut Java sürümünü tamamen kaldırınız.
   * Java 1.7.0_65 sürümü için bağlantı adresi (bu bağlantıya portale giriş sayfasındaki "Java versiyonunu kurmak için tıklayın" bağlantısından ulaşabilirsiniz): http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/java-archive-downloads-javase7-521261.html#jre-7u65-oth-JPR [^] [^] [^]
İndirilecek dosya: Windows x86 Offline - 28.06 MB - "jre-7u65-windows-i586.exe" dosyasını indiriniz.
   * Yine Google Chrome ile girişte sorun yaşanabileceğinden Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari gibi farklı internet tarayıcıları ile portale giriş ve fatura onaylama işlemini yapabilirsiniz.

(Genel olarak 327 numaralı forum sorunun cevabına da bakabilirsiniz.)

İyi günler.
(0041833)
2015-07-21 16:35   
Merhabalar,
İşletim sistemim 64 bit ama javanın 32 bit sürümü ile deniyorum. Eskiden yeniye bu önerdiğiniz de dahil tüm sürümleri denedim. Chrome ile ilgili sorunu biliyorum o yüzden firefox, internet explorer ve opera ile denedim hepsinde aynı tepkiyi veriyor. 327 numaralı sorudaki önerileri de takip ettim fakat bir değişiklik olmadı.
(0041835)
2015-07-21 16:37   
İşlemin sonundaki "Onayla" Butonu dışında her şey olması gerektiği gibi çalışıyor. Fakat iş bir evrakı onaylamaya gelince bu sorunu yaşıyorum..
(0041836)
2015-07-21 16:38   
javanızın ve tarayıcınızın cash belleğini temizleyip tekrar deneyiniz. sorun devam ederse java loglarını gönderiniz.
(0041841)
2015-07-21 17:48   
loglarımı dosya olarak ekleyemiyorum, txt dosyasına kaydettim, size nasıl gönderebilirim?
(0041848)
2015-07-22 09:15   
buradan dosya gönder butonu ile gönderebilirsiniz.
(0041852)
2015-07-22 11:47   
Butonu gördüm yalnız loglarımı kaydettiğim txt dosyasını ekleyerek butona tıkladığımda "500" hatası alıyorum.
(0041854)
2015-07-22 11:55   
Merhaba,
Şimdi gönderdim, txt formatında hata alıyordum, rtf olarak gönderdim.
(0042090)
2015-07-28 15:52   
merhabalar,
windows 8.1 olmayan başka bir bilgisayardan deneyin. yine hata alırsanız bu soruyu tekrar açıp bildirin.
İyi çalışmalar.